۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 1229
کد خبر: 85577410
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

هواداران «کندی»، «هریس» را برمی‌گزینند یا «ترامپ»؟

تهران- ایرنا- شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در مطلبی با پرداختن به اقدام «رابرت کندی» نامزد حزب مستقل به نفع «دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه، پیش‌بینی انتخاب هواداران این چهره شناخته شده دنیای سیاست آمریکا میان دو گزینه «کاملا هریسِ» دموکرات یا «ترامپ» را دشوار ارزیابی کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از این شبکه خبری آمریکایی، با کنار رفتن رابرت کندی به نفع ترامپ، اکنون این سوال مطرح است که حامیان کندی در روزهای اندک باقیمانده تا برگزاری انتخابات (آبان ماه) جانب کدام سمت را می گیرند؟

کندی روز جمعه به وقت محلی به طور رسمی اعلام کرد که کارزار ریاست‌جمهوری خود را به حالت تعلیق درمی‌آورد و گفت: «من نمی‌توانم، با وجدان راحت، از کارکنان و داوطلبانم بخواهم که ساعات طولانی به کار خود را ادامه دهند، یا درحالی‌که نمی‌توانم صادقانه بگویم که کار خود را انجام داده ام، از حامیان مالی بخواهم کمک‌ها را ادامه دهند».

کندی با اعلام نامزدی خود در آوریل ۲۰۲۳ (فروردین ۱۴۰۲) اساسا رقابت با جو بایدن را به عنوان نامزد حزب دموکرات بنا نهاد. اما در اکتبر (مهر) همان سال به این وضعیت پایان داد و اعلام کرد که به عنوان یک نامزد مستقل ادامه فعالیت خواهد کرد.

وی که از خاندان مشهور کندی ها است، پسر دادستان کل فقید رابرت اف کندی و برادرزاده جان اف کندی ۳۵ امین رئیس جمهوری آمریکا است که در سال ۱۹۶۳ ترور شد.

این شبکه تلویزیونی سپس می‌نویسد: کندی با اعلام حمایت از ترامپ آن هم در شرایطی که تنها ۷۴ روز مانده تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ابهامات بسیاری را همزمان با شتاب چشمگیر هریس در نظرسنجی‌ها به وجود اورده است، چراکه مشخص نیست حامیان وی طرف کدام نامزد را می‌گیرند.

سی‌ان‌ان خاطرنشان کرده است که رای دهندگان هوادار این نامزد مستقل ممکن است هیچ یک از نامزدهای دموکرات و یا جمهوری‌خواه را در برگه رای انتخاب نکنند.

این رسانه یادآور شده است که کمیته ملی حزب دموکرات (DNC) و گروه‌های خارجی همسو با آن از اوایل سال جاری میلادی حملات بسیاری را علیه کندی ترتیب دادند تا تاثیر وی بر انتخابات را کاهش دهند. رمزی رید از اعضای شناخته شده این کمیته در یادداشتی که دیروز جمعه منتشر شد به نظرسنجی‌های اخیر و میزان حمایت از این نامزد حزب مستقل اشاره کرد و نوشت: حمایت از کندی کاهش یافته است و بعید است که انصراف وی تاثیری بر نتیجه رقابت ها بگذارد.

هرچند کارزار هریس پس از کنار رفتن کندی به نفع ترامپ در تلاش برای جلب نظر حامیان این نامزد حزب مستقل سعی در بالا بردن پرچم صلح کرد و مایکل تایلر سخنگوی هریس گفت: «اگر آنها به دنبال کسی بودند که واقعا برای منافع، ارزش‌هایشان مبارزه می‌کردند، یا به دنبال کسی بودند که به تصمیمات شخصی‌شان در زندگی‌شان مربوط می‌شد، دولت نباید وضعیت جهنمی پیدا کند».

گاردین: ترامپ پس از اعلام حمایت کندی، وعده انتشار اسناد ترور جان اف کندی را داد

این روزنامه انگلیسی نیز در خبری با پرداختن به موضوع کنار رفتن کندی به عنوان فرزند یکی از شناخته شده ترین خاندان‌های دموکرات آمریکا به نفع ترامپ نوشت: تنها چند ساعت پس از از تعلیق کارزار انتخاباتی این نامزد حزب مستقل، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا همراه با کندی در آریزونا بر روی صحنه رفتند و ترامپ در میان تشویق هوادارانش، وعده داد که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست‌جمهوری همه اسناد باقیمانده مربوط به ترور جان اف کندی را منتشر کند.

ترامپ در ادامه ضمن تمجید از کندی به خاطر حمایتش، به پدر وی به عنوان دادستان کل آمریکا و رئیس جمهوری کندی ترور شده که هر دو دموکرات بودند، اشاره کرد و گفت: «من می‌دانم که آنها اکنون از آسمان‌ها به ما نگاه می کنند و به بابی (رابرت جونیور کندی) بسیار بسیار افتخار می کنند. من به بابی افتخار می کنم».

پیش از این، نیکول شاناهان معاون کندی در مورد تعلیق کارزار انتخاباتی کندی صحبت کرده و گفته بود که ماندن در رقابت‌ها منجر به پیروزی هریس می شود.

از سوی دیگر، کری کندی یکی از خواهران رابرت جونیور کندی اوایل امروز در واکنش به این اقدام برادرش در گفت‌وگو با خبرنگار روزنامه واشنگتن پست، حمایت وی از ترامپ را «زشت و ناپسند» دانست و گفت: «فکر می کنم اگر پدرم امروز زنده بود، تقریبا از هرچیزی درباره دونالد ترامپ متنفر می شد».

پنج خواهر و برادر کندی نیز در بیانیه‌ای مشترک، حمایت برادرشان از ترامپ را «خیانت به ارزش‌هایی که پدر ما و خانواده ما دارند و پایانی غم انگیز برای یک داستان غم انگیز خواندند». آنها در عین حال تاکید کردند که از هریس حمایت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha