۳ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85577581
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار در یزد آغاز شد+فیلم

یزد- ایرنا- اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار، روز شنبه طی مراسمی با حضور فرمانده انتظامی و معاون دادستان یزد در محل اداره آگاهی این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی استان یزد در این مراسم گفت: با توجه به آنکه عمده سارقان ما سرقت های مکرری انجام می دادند و این، پلیس و سایر دستگاه‌ها را خسته می کرد و ضمانت برخورد جدی با این افراد وجود نداشت مقرر شد با اجرای این طرح، سارقانی که بیش از چهار فقره سرقت داشته باشند کنترل آنها برای پلیس راحت‌تر باشد.

به گفته سردار "عباسعلی بهدانی فر" به همین منظور پابند الکتریکی پیش بینی شد که سارقان به صورت آنلاین و برخط کنترل شوند و اگر این دسته از سارقان وارد هر استانی شوند استان مقصد می تواند آنها را به راحتی کنترل و محل اسکان آنها را مشخص کند.

وی ادامه داد: در استان یزد هم امروز این طرح آغاز شد و در ابتدا طرح یاد شده برای ۶۰ نفر به مدت سه سال برای افرادی که چهار سابقه سرقت به بالا دارند اجرا می شود و اگر در این مدت سرقتی نکنند از پابند الکتریکی معاف میشوند .

سردارد بهدانی فر یادآور شد: اگر جرم سرقت تکرار شود علاوه بر دستگیری آنها در محل، این پابند، سه سال دیگر هم تمدید میشود و باز اگر تکرار شود باز هم قابل تمدید خواهد بود.

وی گفت: پلیس و دستگاه قضایی مصمم هستند از این روش برای کسانی که سرقت های پر تکرار دارند استفاده کنند؛ این افراد در هر نقطه ای از ایران اقدام به سرقت کنند بلافاصله در همان محل دستگیر می شوند.

اجرای طرح کنترل هوشمند سارقان سابقه‌دار در یزد آغاز شد+فیلم

معاون دادستان عمومی و انقلاب یزد هم گفت: در راستای کاهش جرم سرقت و کاهش جمعیت بزه در این حوزه با توجه به اهمیتی که در زمینه برخورد جدی با این جرم برای مجموعه دستگاه قضایی و فراجا هست دستورالعملی برای کنترل مجرمین سابقه دار از ناحیه دادستانی کل کشور ابلاغ شد.

سید محمد ابراهیم اقبالی افزود: از برکات این طرح، هم‌افزایی مشترک میان دستگاه قضا و فراجا برای پیش بینی پابند الکتریکی بود که با زحمات فراجا در یزد، این مرکز در استان راه اندازی شد.

به گفته وی با توجه به تکمیل هر چه بهتر این پایش می توانیم شاهد شناسایی سارقان سابقه داری که در خارج استان وارد یزد می شوند و یا از داخل استان تکرار سرقت می کنند باشیم.

وی ادامه داد: با این اتفاق مبارک، سارقان سابقه دار و مجرمان این حوزه، مورد رصد و پایش قرار می گیرند تا شاهد کاهش جرم باشیم و این می تواند در بحث دستگیری و کشف جرم سرقت به فراجا و دستگاه قضایی کمک کند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha