۴ شهریور ۱۴۰۳، ۵:۱۵
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85577991
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفیر روسیه : آماده همکاری با شیلی در زمینه برقراری  سیستم پرداخت " میر " هستیم

تهران - ایرنا-ولادیمیر بلینسکی سفیر مسکو در سانتیاگو گفت که روسی آماده همکاری با شیلی در زمینه امکان استفاده از کارت های سیستم پرداخت میر در این کشور است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری روسی تاس، بلینسکی افزود : در تماس با شیلیایی ها، ما آمادگی طرف روسی برای بررسی امکان استفاده از کارت های بانکی Mir در شیلی را تایید می کنیم.

سفیر خاطرنشان کرد: ما مطمئن هستیم که این امر به افزایش مبادلات توریستی نیز کمک می کند و مقصدی معتبر برای گردشگران روسی است.

استفاده از کارت بانکی میر-که در زبان روسی هم به معنای «صلح» و هم «جهان» است- در سال ۲۰۱۴ و با «ایجاد سیستم پرداخت کارت ملی» در روسیه آغاز شد.

این سیستم بعد از ضمیمه شدن شبه جزیره کریمه اوکراین به خاک روسیه و با پیش‌بینی احتمال قطع سیستم کارت‌های بین‌المللی ایجاد شد.

به گزارش منابع روسی، کارت‌های شبکه بانکی روسیه موسوم به میر هم‌اینک در ۱۲ کشور از جمله بلاروس و کوبا پذیرفته می شود، اگرچه در هشت کشور از این فهرست، عملکرد آنها محدود است.

این گزارش می افزاید، مصر، موریس و میانمار قصد دارند که کارت میر روسیه را بپذیرند و علاوه بر این، شماری از کشورها نیز آمادگی خود را برای گفت و گو درباره پذیرش کارت میر اعلام کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha