۴ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 882
کد خبر: 85577994
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روزنامه‌نگار روس: جهان نمی‌تواند پیام اربعین را نادیده بگیرد

مسکو- ایرنا- یک روزنامه‌نگار روس که برای روایت حضور باشکوه زائران امام حسین (ع) در اربعین حسینی به عراق سفر کرده است، معتقد است: آیین اربعین امسال علاوه بر اینکه یک آیین مذهبی است، با پیام صریح بیش از ۲۰ میلیون نفر همراه است که برقراری عدالت برای مردم فلسطین را خواستار هستند و جهان نمی‌تواند و نباید این موضوع را نادیده بگیرد.  

«عباس جمعه» که در کربلا حضور دارد،‌ یکشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار ایرنا افزود: اربعین یکی از مهمترین رخدادها در زندگی مسلمانان است؛ اربعین یادکردی از خون مقدس امام سوم شیعیان و ادای احترام آنها به وی و همچنین نماد مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم است.

وی با اشاره به حضور خود در جمع گسترده زائران اربعین حسینی در عراق گفت:‌ پیام آنها روشن است، آنها می‌خواهند افرادی که فداکاری کردند را فراموش نکنند و مانند امام خود، راه مقاومت را ادامه دهند.

اربعین، زمینه‌ای برای همدلی مسلمانان
این روزنامه‌نگار روس در ادامه گفت: در پیوند با اربعین، نه تنها شیعیان،‌ بلکه همه مسلمانان می‌توانند یک امت باشند؛ در طول مسیر منتهی به کربلا، پرچم‌های فلسطین نیز در دستان برخی زائران دیده می‌شد.
وی اظهار داشت: حمایت ایران، عراق، یمن، سوریه و لبنان و دیگر کشورها از فلسطین گواه این است که ایمان واقعی همیشه پیروز است. همه درگیری ها ماهیتی گذرا و موقتی دارند اما مفهوم و ماهیت اربعین بسیار بالاتر، گسترده تر و عمیق تر از این است.
جمعه افزود:‌ اربعین در تاروپود روح یک مسلمان در هم تنیده است، مسلمانی که برای نجات انسان‌های مظلوم و رنج‌دیده آماده بازگشت به سوی خداوند است.

غرب هرگز اربعین را درک نخواهد کرد
این روزنامه‌نگار مسلمان در ادامه با بیان اینکه غرب، هرگز اربعین را درک نخواهد کرد، گفت: وقتی به همکاران اروپایی و آمریکایی خود می گویم که در سفر کربلا به طور رایگان غذا می خورم، می نوشم و درمان می شوم، باور نمی کنند.
وی افزود: در غرب، مردم در ترس دائمی زندگی می کنند، زیرا جاودانگی روح را فراموش کرده اند. آنها خود را با کالاهای مادی احاطه کرده اند و با تمام قوا به آنها چنگ زده اند، زیرا چیز دیگری ندارند. خانه، ماشین، حساب بانکی‌شان همه راه‌هایی برای اثبات وجودشان به دیگران است. بنابراین آنها ما را درک نمی کنند. به گونه‌ای که ما مردمی از سیارات مختلف هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha