۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۰۶
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85578016
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اربعین نماد همبستگی مسلمانان جهان / عرض ارادت البرزی ها به سید الشهدا 

کرج - ایرنا - همه ساله میلیون‌ها دلداده به سید و سالار شهیدان از جای‌جای جهان در مراسم اربعین شرکت می کنند تا پیام اربعین حسینی(ع) که ایجاد وحدت و انسجام مسلمانان جهان است را به گوش یزیدیان زمان برسانند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اربعین امام حسین(ع) روزی است که اسرای اهل‌بیت(ع) به سرزمین کربلا بازگشتند و با بزرگداشت شهدا و برپایی عزاداری ضمن بیان عظمت امام حسین(ع) به تبیین اهداف قیام و یادآوری اشتباهات مردم پرداختند.

اینکه پس از قرن ها بار دیگر پرچم لبیک یا حسین با دستان مسلمانان اعم از هر قوم و نژادی در پیاده روی اربعین برافراشته می شود تا همبستگی و انسجام کشورهای اسلامی را به رخ جهانیان بکشد.

اربعین نماد همبستگی مسلمانان جهان / عرض ارادت البرزی ها به سید الشهدا 

هر کسی به سهم خود در تلاش برای برگزاری هرچه باشکوه و پرشور مراسم اربعین حسین (ع) است و استان البرز نیز در این مسیر از غافله عقب نمانده و بر اساس آمار ثبت نامی در سامانه سماح این استان ۸۵ هزار و ۳۶۱ متقاضی زیارت اربعین شدند .

حضور گروه های جهادی البرز در مرزهای عراق و ایران برای پذیرایی از زائران ، برپایی ۱۰۰ موکب از استان البرز در مرزهای خسروی و مهران ، پیاده روی جاماندگان از مراسم اربعین در کربلای معلی در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ، پخش نذورات ، برپایی مراسم های روضه خوانی و سینه زنی در اماکن مذهبی و محافل خانگی از دیگر سنت های حسنه اسلامی در این استان است که مردم از هر قومیت و با هرزبانی در عرض ارادت به ساحت مقدس ابا عبدالله حسین (ع) اشتراک دارند.

استقرار گروه های جهادی بسیج سازندگی استان البرز در ۳۲ نقطه از مرز ایران و عراق

مسوول بسیج سازندگی استان البرز گفت: گروه های جهادی بسیج سازندگی استان با استقرار در ۳۲ نقطه از مرز ایران و عراق تا کربلای معلی آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی شدند.

سرهنگ پاسدار" محمد فلاحتکار" افزود: جهاد گران بسیجی از مرز ایران و عراق تا مسیرهای منتهی به کربلای معلی ، نجف اشرف و سامرا مستقر شده اند و با برپایی مواکب ؛ خدمات رسانی به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را آغاز کرده اند.

وی بیان کرد : اغلب گروه های جهادی استان البرز با برپایی مواکب ضمن خدمات رسانی و پذیرایی از زائران، زمینه اقامت ، استراحت و اسکان آنها را نیز فراهم می آورند.

اربعین نماد همبستگی مسلمانان جهان / عرض ارادت البرزی ها به سید الشهدا 

پیش بینی ۲ مسیر پیاده روی برای جاماندگان اربعین در کرج

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با بیان اینکه مراسم جاماندگان اربعین حسینی همزمان با این روز در استان برگزار می شود، گفت: ۱۵۰موکب از عزاداران حسینی البرز پذیرایی خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین "مهدی ولایی برحق " اظهار کرد: پیاده روی جاماندگان اربعین شهر کرج همانند سال گذشته، روز اربعین ساعت هشت صبح در بلوار امامزاده حسن (ع) همراه با برنامه های مختلف آغاز شد.

وی اضافه کرد: مسیر دومی نیز همانند سال گذشته پیش بینی شده که از میدان حصارک تا امامزاده محمد( ع)خواهد بود.

سخن پایانی:

از آنجائیکه هر نهضت حیات بخشی برای اینکه از امواج دشمنی‌ها در امان مانده و به نسل‌های بعدی منتقل شود نیازمند این است که پیام های آن محافظت شود بنابراین اربعین امام حسین(ع) از قدیم الایام در تقویم تاریخی وفاداران به امام حسین(ع) ثبت و امروز مراسم پیاده‌روی اربعین به یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی دنیا تبدیل شده است.

امروز مردم به برکت درس‌های عاشورا مقابل مستکبران ایستاده اند و فریاد عدالتخواهی سر می‌دهند و در اربعین سالار شهیدان پیمان دیگری از اتحاد و همبستگی برای مبارزه با ظلم منعقد می شود که تا جهان پابرجاست باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha