۴ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85578217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیاده‌روی جاماندگان اربعین در سبزوار برگزار شد +‌ فیلم

سبزوار- ایرنا- آیین پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی، روز یکشنبه با حضور شمار زیادی از دلدادگان سرور و سالار شهیدان (ع) در سبزوار از میدان «پرستار» تا گلزار مطهر شهیدان گمنام در ارتفاعات شمال غربی این شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این همایش معنوی همزمان با چهلمین روز شهادت حضرت امام حسین(ع) با حضور پرشور اقشار مختلف مردم شهرستان غدیری سبزوار برگزار شد که راهپیمایان همراه با نوای مداحان اهل بیت به سینه زنی پرداخته و در غم مصائب وارد آمده بر پاره تن پیامبر (ص) اشک ریختند.

مردم ولایتمدار سبزوار با به راه انداختن هیات های عزاداری و سینه زنی و در حالی که برخی از آنان به نشانه حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین، پرچم این کشور را نیز در دست داشتند، مسیر تعیین شده را تا گلزار شهدای گمنام پیمودند.

در این حرکت معنوی، بهروز محبی نجم آبادی، یکی از نمایندگان غرب استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مسوولان ادارات، روحانیان و فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

عزاداران اربعین در پایان این حرکت، با اجتماع بر مزار شهیدان گمنام، با قرائت فاتحه یاد این گلگون کفنان وطن را گرامی داشتند.

به گزارش ایرنا،‌ به مناسبت اربعین حسینی، آیین های عزاداری و سوگواری با حضور پرشور مردم عزادار و هیات های عزاداری در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان سبزوار و دیگر شهرستان های غرب خراسان رضوی از جمله جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد نیز برگزار شد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha