ادامه درگیری‌ها در منطقه «کورسک»؛ حدود ۶ هزار سرباز اوکراینی کشته شدند

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه از ادامه درگیری ها در منطقه «کورسک» خبر داد؛ درگیری‌هایی که طبق اعلام این وازرتخانه، طی هفته‌های اخیر به کشته شدن بیش از ۶ هزار نظامی اوکراینی منجر شده‌است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد صبح امروز در حالی که کی یف قصد انجام عملیات تروریستی علیه مواضع روسیه را داشت، سامانه پدافند هوایی این کشور (روسیه) ۲ فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی را بر فراز منطقه کورسک رهگیری و منهدم کرد.

نیروهای مسلح ارتش روسیه نیز به محل استقرار موقت نیروهای مهاجم و تجهیزات نظامی اوکراین در ۱۴۷ منطقه حمله کردند.

وزارت دفاع روسیه افزود: از آغاز حمله به منطقه کورسک (۱۶ مرداد) تاکنون نیروهای اوکراینی خسارات نظامی و تلفات جانی سنگینی را متحمل شده اند.

آمارها حاکی از آن است که افزون بر پنج هزار و ۸۰۰ سرباز اوکراینی در این عملیات حدود ۲ هفته ای کشته شده اند.

دولت کی یف در نتیجه حملات اخیر ۷۲ تانک، ۵۸ نفربر زرهی، ۳۸۳ خوردو زرهی، ۱۱ سامانه پرتاب موشکی و ۹ ایستگاه جنگی الکترونیکی را از دست داده است.

ارتش روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات برای انهدام واحدهای نیروهای مسلح اوکراین همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ آگوست (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه هدف حمله گسترده کی‌یف قرار گرفت.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز هفدهم مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha