موردی از گزش پشه آئدس در بین زانران ورودی به مرز چذابه مشاهده نشده است

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ارائه بیش از یکصد هزار خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی در مرز چذابه خبر داد و گفت: بر اساس بررسی های انجام شده تاکنون موردی از گزش پشه آئدس در بین زائران ورودی به این مرز مشاهده نشده است.

دکتر محمدحسین سرمست روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: تمام امکانات دانشگاه علوم پزشکی اهواز شامل بالگرد، آمبولانس و اتوبوس آمبولانس به خدمت رسانی در محور طریق الحسین فعال است همچنین تیم‌های بهداشتی این دانشگاه اقدامات لازم برای مبارزه با بیماری‌های واگیردار و بهداشت محیط را انجام دادند.

وی بیان کرد: روزانه بیش از ۵۰۰ مراجعه کننده به مراکز درمانی مستقر در پایانه مرزی چذابه ثبت شده است؛ همچنین خدمات اورژانس دندانپزشکی به صورت شبانه روزی به زائران ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به حضور کارشناسان پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیردار در مرز چذابه گفت: غربالگری بیماری‌های گوارشی و تنفسی از دیگر اقدامات انجام شده در این پایانه است. همچنین تاکنون موردی از گزش پشه آئدس مشاهده نشده است.

وی افزود: بازدید بهداشتی از مواکب مسیر طریق الحسین (ع)، نمونه‌برداری میکروبی از آب و مواد غذایی و معدوم‌سازی مواد غذایی فاسد نیز از جمله اقدامات معاونت بهداشت این دانشگاه است.

سرمست گفت: تیم‌های اعزام شده به پایانه مرزی چذابه با آماده‌باش کامل تا بعد از مراسم اربعین به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی می‌پردازند.

وی با اشاره به حضور کادر درمان، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی و کارشناسان بهداشت در مرز چذابه اظهار کرد: در طول این مدت با استقرار درمانگاه، داروخانه، آزمایشگاه و مجموعه اتاق سرد جهت درمان گرمازدگی، به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی کردیم.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراق می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha