آیین پیاده روی جاماندگان اربعین در ارومیه برگزار شد

ارومیه - ایرنا - آیین باشکوه و خودجوش پیاده روی جاماندگان اربعین روز یکشنبه با حضور و استقبال شهروندان ارومیه ای در میدان شهدای این شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا هزاران نفر از شهروندان مرکز استان آذربایجان غربی پا به پای تمامی دوستداران حریم ولایت و امامت، عاشقان ثارالله و ارادتمندان به شهدای کربلا عصر امروز یکشنبه در میدان شهدای این شهر حضور یافتند و با همراهی مداحان در مسیر تعیین شده برای راهپیمایی به طی طریق به عشق شهدا پرداختند.

شهروندان عزادار ارومیه ای در حالی این مسیر را طی کردند که پرچم هایی از فلسطین، حزب الله، ایران اسلامی و پرچم هایی منقش به یا ثارالله در دست داشتند.

در این پیاده روی که اغلب به صورت گروهی بود نوجوانان همراه با دوستان خود با کوله پشتی ها و علم ها، خانواده ها باهم و دختران نوجوان همراه با مادرانشان با نیت طی طریق در مسیر کربلا در این پیاده روی شرکت کردند.

موکب هایی در این مسیر نیز در نظر گرفته شده بود که با پخش نذورات از زائران مرقد شهیدان ارومیه در این مسیر پذیرایی می‌کردند.

استقبال از این مراسم به حدی بود که نیم ساعت قبل از آغاز زمان پیاده روی شهروندان در میدان شهدا حضور داشتند و تا اذان مغرب نیز همچنان علاقه مندان به خاندان عصمت و طهارت برای اظهار عشق و ارادت به پیشگاه سید و سالار شهیدان در این مسیر چهار کیلومتری پیاده روی داشتند.

در پایان این مسیر که به مزار شهدای ارومیه منتهی می شد مردم با حضور در مزار شهدا با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل با آنان که در راه آرمان های اسلام و ایران اسلامی جانشان را نثار کرده اند تجدید میثاق کردند.

عوامل اورژانس، آتش نشانی، پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروهای انتظامی و بسیج و هیات‌های عزاداری با پیاده روی کنندگان در این مسیر همراهی داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha