۴ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۳۴
کد خبرنگار: 2862
کد خبر: 85578494
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاماندگان اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران اجتماع کردند+ فیلم

قم- ایرنا - آیین گردهمایی و اجتماع بزرگ جاماندگان اربعین حسینی تحت عنوان دلدادگان حسینی و رهپویان مهدوی شامگاه یکشنبه با حضور گسترده و پرشور قشرهای مختلف مردم در صحن جامع مسجد مقدس جمکران در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جمع کثیری از سوگواران حسینی با برپایی پیاده‌روی جاماندگان اربعین و با حرکت از حرم حضرت معصومه‌(س) به سمت مسجد جمکران و عبور از بلوار هفت کیلومتری پیامبر اعظم‌(ص)، این مصیبت جانسوز را به محضر نورانی امام زمان‌(عج) تسلیت گفتند.

زنان، مردان و قشرهای گوناگون حاضر در این راهپیمایی عظیم معنوی در حالی‌که بیرق‌های مزین به نام‌های زیبا و متبرک اهل‌بیت در پیشاپیش مسیر حرکت‌شان به اهتزاز درآمده بود، جلوه‌هایی از ارادت قلبی و خالصانه به سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین‌(ع) را به منصه ظهور گذاشتند.

آنان همچنین با حمل پرچم‌های فلسطین و نمادهای محور مقاومت، حمایت‌شان را از مردم مظلوم و بی‌دفاع غزه ابراز نمودند و برای رهایی قدس شریف از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی دست به دعا برداشتند.

در این آیین پس از قرائت زیارت روح‌بخش و پرفیض اربعین، یکی از استادان حوزه علمیه قم طی سخنانی، حادثه کربلا و نهضت خونین اباعبدالله الحسین‌(ع) را حماسه‌ای جاودانه و کم‌نظیر توصیف کرد و اظهار داشت: در شرایطی که تنها حدود ۸۰ سال از رویدادی مانند جنگ جهانی دوم سپری شده است، کمتر کسی است از فرماندهان و کشته‌شدگان این واقعه اطلاعی داشته باشد.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی افزود: اما با گذشت حدود هزار و ۴۰۰ سال از حادثه کربلا، همه افراد اعم از مسلمان و غیرمسلمان، به خوبی نام قهرمانان و حماسه‌آفرینان آن را می‌دانند، چراکه وقتی کاری برای خدا انجام شود، ماندگار خواهد شد.

جاماندگان اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران اجتماع کردند

سخنران آیین جاماندگان اربعین در قم با بیان این مطلب که حادثه کربلا از زبان کسانی که در قافله امام حسین بودند به صورت دقیق روایت شده است گفت: گزارشگران و روایت‌گران این حادثه خونبار تاریخی، شخصیت‌هایی مانند امام سجاد(ع) و حضرت زینب کبری‌(س) بودند.

وی با ذکر این نکته که معرفت و شناخت یکی از نعمت‌های بزرگ خدا به بندگانش محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: هر کس این معرفت را برای خدا، رسول و امام معصوم هزینه کند، سود زیادی به دست‌آورده است.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه همه باید برای حفظ و صیانت از آنچه که پیامبر اسلام برای ما به یادگار گذاشته، تلاش کنیم یادآور شد: قران معجزه پیامبر است، و هر چه که در این کتاب آسمانی بیان شده هم از طرف ذات اقدس الهی است.

مومنی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ما از رهگذر ارتباط گرفتن با امام حسین، می‌توانیم به جایگاه نزدیکی و قرب با امام زمان برسیم.

وی همچنین آثار و فواید اندوهگین شدن برای امام حسین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: حزن و اندوه برای امام حسین منحصر به ماه‌های محرم و صفر نیست، بلکه در تمام ایام سال باید با برگزاری مجالس روضه‌خوانی، به یاد امام حسین(ع) باشیم.

جاماندگان اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران اجتماع کردند

جاماندگان اربعین حسینی در مسجد مقدس جمکران اجتماع کردند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha