۵ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 5597
کد خبر: 85578522
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: بیش از ۴۵ طرح، هفته دولت در هشترود افتتاح می شود

تبریز- ایرنا- فرماندار شهرستان هشترود با اشاره به اینکه بیش از ۴۵ طرح شامل طرح های راه سازی، آبرسانی، کشاورزی، آموزشی، بهداشتی، خدماتی، شهری، روستایی و مخابراتی هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد، میزان اعتبارات هزینه شده برای طرح‌های یاد شده را یکهزار و ۸۰ میلیارد ریال اعتبار دولتی و سه هزار میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی اعلام کرد.

فرید قشلاقی روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان شرقی و در گفت و گو با ایرنا به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: ۷۸۰ میلیارد ریال برای ساخت و بهسازی راه‌های روستایی با مساعدت معاون امور راه های روستایی وزیر راه و با پیگیری های فرمانداری و نماینده محترم شهرستان هشترود دکتر شهسواری به نتیجه رسیده است که به بهره برداری می رسد.
وی افزود: پروژه راه روستایی دامناب به هشترود نیز که بالای ۱۵ سال مسکوت مانده بود اکنون با صرف ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه برای تعریض، بهسازی و آسفالت این مسیر هزینه شده حداکثر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه راه روستایی دامناب به هشترود نیز که بالای ۱۵ سال مسکوت مانده بود اکنون با صرف ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه حداکثر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: مسیر دامناب به هشترود ۶ تا هفت کیلومتر طول دارد ولی یکی از مناطق حادثه خیز استان بوده که متاسفانه هر ماه در آن فوتی و تصادفی داشتیم که با پایان این طرح مشکل راه این منطقه برطرف می‌شود.
قشلاقی یادآور شد: به علت وجود و نیاز به جابجایی خطوط گاز و آب این پروژه، پروژه سختی بوده ولی با این حال به اتمام کار نزدیک شدیم.
فرماندار هشترود ادامه داد: ۱۸۰ میلیارد ریال نیز ارزش طرح‌های آبرسانی در این شهرستان است که با اجرای آنها تنش‌های آبی نیز به حداقل می‌رسد.
قشلاقی همچنین با اشاره به اجرای طرح آموزشی در این شهرستان گفت: ۲ مدرسه نوسازی شده نیز هفته دولت در آقداغ و قویون قشلاق افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال نیز در بخش بهداشت صرف خرید تجهیزات و امکانات درمانی برای بیمارستان امام حسین هشترود شده است.
وی همچنین با بیان اینکه زیرگذر چای کنار هشترود نیز هفته دولت در حال اجراست و کلنگ زنی خواهد شد، ادامه داد: در این هفته طرح‌های هادی پنج تا ۶ روستا نیز اجرا شده که به بهره‌برداری می‌رسد.

سیلوی ۱۵ هزار تنی روستای تارقلی شهرستان هشترود نیز با ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم به بهره‌برداری می‌رسد.
وی خاطرنشان کرد: سیلوی ۱۵ هزار تنی روستای تارقلی این شهرستان نیز با ۹۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۳۰ نفر به طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به طور غیر مستقیم به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از کانال آبیاری بتنی روستای سلوک به طول ۶۸۰ متر و با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال و سردخانه سه هزار تنی واقع در شهرک صنعتی با هزینه ۶۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی با ایجاد اشتغال ۱۲ نفر به طور مستقیم و ۱۵۰ نفر به طور غیر مستقیم افتتاح می‌شود.
وی همچنین افزود: افتتاح کارخانه تولید پودر رختشویی در شهرک پروفسور هشترودی با هزینه ۱۴۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید روزانه ۲۵ تن به بهره‌برداری می‌رسد.
وی گفت: پنجشنبه هفته جاری نیز با حضور سرپرست استانداری سه طرح سردخانه میوه، پایاب سد سهند برای زیر پوشش بردن ۵۰۰ هکتار و افتتاح ۲۰ تا ۲۵ کیلومتر راه روستایی با آسفالت ریزی و بهسازی آن در منطقه آتش بیگ، از دهستان سهندآباد به بهره‌برداری می‌رسد.
فرماندار هشترود همچنین پروژه‌های مخابراتی بخش نظر کهریزی را از دیگر طرح‌های مورد افتتاح در هفته دولت اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح‌ها ۲۰ میلیارد ریال بوده است که شامل تامین تجهیزات و تاسیسات مخابراتی و تغییر تکنولوژی در این بخش است.
قشلاقی افتتاح کارخانه تصفیه روغن شهرک پروفسور هشترودی با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌های مورد افتتاح با ظرفیت روزانه ۲۴ تن در هفته دولت عنوان کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha