۵ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85578725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نگرانی‌ها از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بهای جهانی نفت را افزایش داد

تهران-ایرنا- رویترز نوشت: بهای نفت امروز (دوشنبه) در سایه نگرانی‌ها از گسترش درگیرها از غزه به خاورمیانه و تاثیر آن در اختلال در عرضه نفت منطقه‌ای، افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری نوشت: قیمت نفت روز دوشنبه به دلیل ترس از سرازیر شدن درگیری غزه به خاورمیانه که می تواند عرضه نفت منطقه را مختل کند، افزایش یافت، در حالی که کاهش قریب الوقوع نرخ بهره آمریکا چشم انداز اقتصاد جهانی و تقاضای سوخت را افزایش داد.

بر این اساس معاملات آتی نفت برنت با ۳۷ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۷۹.۳۹ دلار در هر بشکه افزایش یافت در حالی که قیمت نفت خام آمریکا به ۷۵.۱۹ دلار در هر بشکه رسید که افزایشی ۳۶ سنت یا یا ۰.۵ درصدی داشته است.

رویترز نوشت: در یکی از بزرگترین درگیری ها در بیش از ۱۰ ماه جنگ مرزی، حزب الله لبنان روز یکشنبه صدها موشک و پهپاد به سمت (رژیم)اسرائیل شلیک کرد، ارتش رژیم اسرائیل پیشتر اعلام کرده بود که لبنان را با حدود ۱۰۰ جت برای خنثی کردن یک حمله بزرگتر هدف قرار داده است.

در این گزارش ادعا شد که درگیری اخیر این نگرانی را برانگیخته که جنگ غزه به جنگ افروزی بزرگتری در منطقه تبدیل شود که ایران حامی حزب الله و آمریکا متحد اصلی تل آویو را درگیر کند.

هر دو شاخص نفتی برنت و نفت خام در روز جمعه پس از آن که جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) قریب الوقوع بودن کاهش نرخ بهره قریب الوقوع را تایید کرد، بیش از ۲ درصد رشد کردند.

با این حال قیمت نفت هفته گذشته روند کاهشی داشت، زیرا چشم انداز ضعیف اقتصادهای بزرگ جهان بر تقاضای سوخت تأثیر گذاشته است.

وزارت انرژی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که نزدیک به ۲.۵ میلیون بشکه نفت برای کمک به پر کردن ذخایر استراتژیک نفت خریداری کرده است.

«بیکر هیوز» شرکت نفت و گاز آمریکایی و یکی از بزرگترین شرکت‌های خدمات نفتی جهان در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که تعداد دکل های نفتی فعال آمریکا در هفته گذشته بدون تغییر بوده و ۴۸۳ دکل بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha