دورهمی قهرمانان و پیشکسوتان در روز ملی کشتی

تهران- ایرنا- مراسم روز ملی کشتی با حضور مسوولان، پیشکسوتان و قهرمانان بزرگ این رشته برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم روز ملی کشتی (پنجم شهریور زادروز تختی) با حضور مسوولان ورزش کشور، شماری از پیشکسوتان و جمعی از مدال آوران این رشته در محل سالن همایش‌های شهید شاهرخ ضرغام فدراسیون کشتی برگزار شد.

در این مراسم از کتاب زندگینامه منصور برزگر رونمایی شد و از مدال‌آوران المپیک نیز تجلیل به عمل آمد. منصور برزگر، علیرضا حیدری، علی اکبر حیدری، ابراهیم جوادی، حسن رنگرز و پژمان درستکار و بسیاری از اهالی رشته کشتی در این مراسم حضور دارند.

همچنین در آغاز این مراسم سید محمد شروین اسبقیان و عبدالمهدی نصیرزاده در سالن حضور یافتند. حضور مدال آورانی مانند حسن یزدانی، امین میرزازاده، امیرحسین زارع، رحمان عموزاد، سعید اسماعیلی و امیرعلی آذرپیرا در سالن موجب شده بود تا بساط تبریک و روبوسی با این قهرمانان گرم باشد.

حضور عباس جدیدی که در چند وقت پیش با علیرضا دبیر مشکلات زیادی داشت در مراسم از دیگر سوژه‌ها بود که جدیدی در پاسخ به چرایی این حضور به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ وقت با کشتی قهر نمی‌کنم.

مراسم با پخش سرود ملی و تلاوت آیات قرآن کریم آغاز شد.

علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی از سخنرانی پیش از منصور برزگر امتناع کرد تا برزگر نخستین سخنران روز ملی این رشته باشد.

منصور برزگر در این مراسم گفت: به تمام عزیزان حاضر در مراسم تشکر می‌کنم و یک تشکر ویژه از فدراسیون دارم قهرمانان ما در المپیک عالی بودند و توانستند در حد توان نتیجه بگیرند.

وی گفت: کتاب زندگینامه شاید برای من جذابیت نداشته باشد اما جوانان ما با خواندن این کتاب درس های زیادی خواهند گرفت و می‌دانند زحمات آنان دیده می‌شود. آنان باید بدانند که هیچ قهرمانی کاخ نشین نبود بلکه کوخ نشین‌هایی بودند که به کاخ قهرمانی رسیدند.

وی با ذکر خاطره‌ای گفت: سال ۵۹ اولین مسابقات آسیایی بود که ما به هندوستان رفتیم. آنان قهرمانان خود را با عنوان پهلوانان زمانه خطاب می‌کردند. پهلوانی در خطه فرهنگی ایران است.

او ادامه داد: اگر گوشه‌هایی از حرکت تختی برای مردم بازگو کنیم مردم واقعیت را می‌فهمند. او هیچ وقت برای تبلیغات فعالیت نکرد و از هدایا کاخ نساخت بلکه برای زلزله بوئین زهرا به فروش رساند. تختی نشان داد پهلوانی به مدال نیست.

در ادامه مراسم حاضران در سالن به صورت یکنواخت برای چند ثانیه هشت مدال‌آور ایران در المپیک پاریس را تشویق کردند.

گروه موسیقی پرواز همای با حضور در سالن به اجرای چند قطعه حماسی در وصف ایران زمین پرداخت.

با اعلام مسوولان برگزاری مراسم قرار است شخصیت، زندگی و افتخارات منصور برزگر تبدیل به سریال تلویزیونی شود.

در ادامه نیز احمد دنیامالی وزیر ورزش و جوانان به سالن آمد تا در این مراسم شرکت کند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha