۲ واحد سردخانه بخش کشاورزی در کنارک به بهره برداری رسید

زاهدان - ایرنا - ۲ واحد سردخانه بخش کشاورزی به ظرفیت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن امروز دوشنبه همزمان با چهارمین روز از هفته دولت با حضور فرماندار، امام جمعه، فرمانده سپاه و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی کنارک به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا مدیر جهادکشاورزی کنارک در آیین افتتاح این طرح‌ها گفت: برای اجرای این طرح‌ها بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و برای ۴۲ نفر فرصت شغلی مستقیم فراهم کرده است.
عیسی قاضی افزود: ظرفیت هر یک‌ از این سردخانه ها سه هزار و ۳۰۰ و یک‌هزار و ۲۰۰ تن است.
وی ادامه داد: کنارک دارای ۱۰ واحد سردخانه‌ای فعال به ظرفیت ۲۴ هزار تن است که با افتتاح این ۲ واحد ظرفیت سردخانه‌های شهرستان به ۲۸ هزار و ۵۰۰ تن می رسد.

به گزارش ایرنا، شهرستان کنارک با ۲۰۰ کیلومتر مرز آبی از مجموع حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز آبی سیستان و بلوچستان دارای آب و هوای گرم و مرطوب و زمستان های معتدل و تابستان های گرم طولانی است.
متوسط دمای هوا ۲۶ درجه سانتیگراد و متوسط رطوبت ۷۵ درصد است که این شرایط باعث ایجاد گلخانه طبیعی در منطقه شده که امکان کشت محصولات زراعی خارج از فصل بویژه جالیز، سیب زمینی، پیاز، سبزی و صیفی را فراهم کرده است.
این آب و هوا سبب بازدهی موز در طول سال شده و وجود آبهای زیر زمینی و بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی سبب توسعه و آبادانی شهرستان ساحلی کنارک شده است.
عمده محصولات کشاورزی شهرستان کنارک موز، انبه، چیکو، گواوا، کنار، خرما، مرکبات، سبزی وصیفی جات و جالیزی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha