۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 2033
کد خبر: 85579065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمک ۱۳ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای درمان سوءتغذیه کودکان افغانستان

تهران- ایرنا- بخش افغانستان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل‌متحد (یونیسف) از کمک ۱۳ میلیون یورویی اتحادیه اروپا در بخش درمان سوء تغذیه و آموزش کودکان این کشور آسیای میانه خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای یونیسف، این ۱۳ میلیون یورو که از سوی عملیات حفاظت مدنی و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا تامین می‌شود برای حمایت از روند درمان سوء تغذیه و آموزش بیش از ۷۸ هزار کودک هزینه خواهد شد.

یونیسف قرار است با این مبلغ ۶۲ هزار کارتن غذای درمانی آماده مصرف، تهیه کرده و یک هزار و ۶۰۰ کارمند را برای درمان سوء تغذیه حاد کودکان زیر پنج سال آموزش دهد.

علاوه بر این، یونیسف برای بهبود کیفیت یادگیری و فراهم کردن دسترسی ۹ هزار و ۵۰۰ کودک (۶۱ درصد دختر) به آموزش ابتدایی از این کمک استفاده خواهد کرد. این برنامه آموزش معلمان و تهیه لوازم مدرسه را شامل خواهد شد.

در افغانستان حدود ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر که بیش از نیمی از آنان کودک هستند در سال جاری به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند. انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار کودک با سوء تغذیه حاد مواجه شوند که بیش از ۸۵۰ هزار نفر از آنها نیازمند درمان خواهند بود.

پیش از این برنامه جهانی غذا گزارش داده بود که سه میلیون کودک در افغانستان دچار سوء تغذیه هستند و این سازمان می‌تواند از هر سه کودک مبتلا به سوء تغذیه، تنها از یک نفر حمایت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha