آغاز ربیع‌، پایان نُت سکوت

تهران- ایرنا- فصل داغ کنسرت‌ها از نخستین دقایق آغاز ماه ربیع‌الاول آغاز می‌شود. مشاهده نسبی میزان استقبال مخاطبان در کنار انتشار تک‌آهنگ‌های بسیاری از خوانندگان طی ۲ ماه اخیر و عدم‌تغییر قیمت بلیت، امیدواری‌ها به اقبال مخاطب به فصل جدید اجراهای زنده موسیقی را در آخرین ماه تابستان افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، برخلاف سال گذشته که کنسرت‌ها پس از ماه صفر، با تاخیر دوهفته‌ای برگزار شد، امسال بلافاصله پس از پایان ماه صفر، اجراهای زنده از سر گرفته می‌شود.

کنسرت‌های پاپ از پانزدهم شهریورماه آغاز می‌شود. مجید رضوی در یک دقیقه بامداد این روز در کیش به روی صحنه می‌رود. مسیح و آرش و محسن یگانه نیز در غروب این روز به روی صحنه برج میلاد می‌روند. آرمان گرشاسبی، علیرضا طلیسچی، بابک جهانبخش، علی یاسینی، ماکان‌بند، گروه هفت، سامان جلیلی، امید حاجیلی، ناصر زینلی، رحیم شهریاری، افشین آذری و روزبه بمانی نیز اجراهایی را برنامه‌ریزی کرده‌اند و حتی بلیت‌فروشی آنها نیز آغاز شده است تا اجراهای زنده پاپ با رونق خوبی از نخستین دقایق آغاز ماه ربیع‌الاول درست در وسط آخرین ماه تابستان همراه شود.

کنسرت‌نمایش‌ها نیز وضعیت خوبی دارند. پس از ماه صفر، حدود ۱۰ کنسرت‌نمایش ازجمله تیتانیوم، اپرای شیدا، سیصد، پیروز و پریزاد به روی صحنه خواهند رفت.

این اتفاق را باید به فال نیک گرفت که در شرایط استقرار دولت جدید، فرآیند اعطای مجوزها، بدون هیچ فوت‌وقتی در حال انجام است و هیچ تاخیری در این زمینه ایجاد نشده است

این اتفاق را باید به فال نیک گرفت که در شرایط استقرار دولت جدید، فرآیند اعطای مجوزها، بدون هیچ فوت‌وقتی در حال انجام است و هیچ تاخیری در این زمینه ایجاد نشده است.

همچنین قیمت بلیت‌ها نیز به‌نسبت ۲ ماه پیش هیچ تغییری ندارد و سقف بلیت‌ها، همان ۸۹۵ هزار تومان است. درحالی‌که این شائبه وجود داشت که قیمت بلیت برای سال ۱۴۰۳، برای بار دوم با افزایش همراه خواهد شد، اما خوشبختانه این اتفاق به‌وقوع نپیوست تا مخاطبان، با همان تغییر قیمت ابتدای سال به تماشای اجراهای زنده بنشینند.

با رصد بازار موسیقی می توان شور و هیجان خوبی از سوی مخاطبان موسیقی دریافت کرد. بسیاری از خوانندگان طی ۲ ماه اخیر، آهنگ‌هایی را منتشر کرده‌اند که شعف مخاطبان برای شنیدن اجرای زنده آن آهنگ‌ها سبب داغ شدن تنور کنسرت‌ها خواهد شد. باید به یاد داشته باشیم که در هفته‌های پایانی منتهی به آغاز محرم، انتقادهای بسیاری به کیفیت کنسرت‌های پاپ مطرح شده بود و همین اتفاق سبب شد تا بسیاری از سالن‌های، نتوانند پر شود. دامنه این انتقادها به سوی رپرتوار برخی خوانندگان نیز کشیده شد و مخاطبان، از روند تکراری درپیش‌گرفته شده برخی خوانندگان طی ماه‌های اخیر، انتقاداتی جدی را به زبان آوردند.

آغاز ربیع‌ پایان نُت سکوت

در انتظار شگفتانه‌های اجراهای زنده

حالا و با استقبالی که از این اجراها به عمل آمده، پیش‌بینی می‌شود که شور و حرارت خاصی در انتظار کنسرت‌ها خواهد بود تا اجراهای زنده، با یک طیف گسترده اقبال، به استقبال فصل جدید بروند. همچنین خبرهای تائید نشده‌ای حکایت از رسمی شدن چند خواننده جوان دارند که می‌توانند از اواسط یا اواخر فصل پائیز، اجراهای زنده خود را شروع کنند.

مجموع این خبرهای خوب سبب می‌شود تا با دید خوشایندی به فصل جدید اجراها نگاه کنیم. اختلافات داخلی که میان چند خواننده و تهیه‌کنندگان وجود داشت، اکنون مرتفع شده و مشکلی از بابت محدودیت فعالیت‌های هیچ خواننده‌ای تا این لحظه وجود ندارد، بنابراین می‌توان انتظار داشت که تمامی ناوگان موسیقی، می‌توانند اجراهای زنده خود را از پانزدهم شهریورماه از سر بگیرند، اگر همه چیز به خوبی پیش برود، بلیت‌فروشی‌های بیشتری برای اجراهای زنده طی روزهای پیش‌رو باز خواهد شد.

با این شرایط، باید منتظر ماند و دید که فصل جدید اجراها، به جز مواردی که عنوان شد، چه شگفتانه‌های دیگری برای مخاطبان این صنعت و دوستداران موسیقی در پیش خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha