۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85579114
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بخش زیاد مشکل تنش آبی گمیشان برطرف شد

۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲
کد خبر: 85579114
بخش زیاد مشکل تنش آبی گمیشان برطرف شد

گرگان- ایرنا- فرماندار گمیشان با اشاره به آغاز ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی شهر گمیش‌تپه در هفته دولت امسال گفت: ۹۰ درصد مشکل تنش آبی شهرستان گمیشان برطرف شده است.

امید سقلی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پروژه ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی شهر گمیش‌تپه که به مناسبت هفته دولت در این شهر افتتاح شد برای تکمیل به ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

وی افزود: تکمیل پروژه ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی از مطالبه مهم مردم این شهرستان بود که با تکمیل آن، مشکل آب گمیش‌تپه و روستاهای مرزی برطرف می‌شود.

فرماندار گمیشان با بیان اینکه ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های آب این شهرستان هزینه شد، افزود: گمیشان در گذشته تنش آبی شدید داشت که برای حل این مشکل، ۱۵ حلقه چاه وارد مدار شد و توانست مشکل ۱۱ هزار شهروند گمیشانی را برطرف کند.

سقلی با بیان اینکه قلعه‌جیغ و برخی دیگر از روستاهای مرزی گمیشان همچنان کمبود آب دارند، تصریح کرد: برای رفع این مشکل حفر سه حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که برای سال آینده افتتاح می‌شود.

وی پروژه‌های هفته دولت شهرستان گمیشان را تشریح کرد و گفت: از دهه فجر پارسال تاکنون ساخت ۱۴۵ پروژه اقتصادی و عمرانی با ۱۰ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان گمیشان آغاز شده و یا به بهره‌برداری رسیده است.

فرماندار گمیشان ادامه داد: از این تعداد، سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال پروژه اقتصادی و اشتغالزا و ۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال نیز پروژه‌های عمرانی بود.

وی بیان کرد: افتتاح زمین چمن مصنوعی روستای خواجه نفس، افتتاح یک مدرسه در روستای «غفار حاجی، بهره‌برداری از ۵۵ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن، افتتاح چندین مرغداری و کارگاه تولید گرانول را از جمله دیگر پروژه‌های هفته دولت گمیشان برشمرد.

فرماندار گمیشان، وضعیت این شهرستان در تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: تاکنون ۷۲ هکتار زمین در شهر سیمین‌شهر و گمیش‌تپه و بیش از ۱۵۰ هکتار در روستاها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد.

سقلی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت‌وساز طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان گمیشان به خوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: خانه‌های نهضت ملی مسکن در گمیش‌تپه به صورت ویلایی ساخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha