تولید ۶ میلیون تن گندم دیم/ تولیدات دیمزارها به ۸ میلیون تن رسید

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تولید ۶ میلیون تن گندم دیم در کشور خبر داد و گفت: امسال تولیدات زراعی دیمزارها به ۸ میلیون تن رسیده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، فرامک عزیزکریمی در مراسم آغاز سال زراعی کشت پاییزه جدید افزود: بنا بر آمار پاییز سال گذشته ۴۳ درصد و در زمستان ۹ درصد بارش‌ها کمتر از نرمال بوده، اما بهار امسال شرایط مساعد بود و بارش‌ها به نرمال رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان تولید دیمزارها به ۸ میلیون تن رسیده است، اظهار داشت: بنا بر آخرین آمارها ۶ میلیون تن گندم، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن جو، ۳۴۰ هزار تن حبوبات و ۲۴۰ هزار تن علوفه بدون مصرف آب، ۹۲ هزار تن دانه روغنی و ۲۵ هزار تن گیاهان دارویی در طرح جهش تولید دیم‌زارها تولید شده است.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی یکی از علل مهم افزایش تولید در سال گذشته را تغذیه مناسب دانست و تصریح کرد: اگر اکنون برای کود و یارانه سال زراعی جدید تصمیمی گرفته نشود، فرصت‌ها را از دست می‌دهیم؛ بنابراین باید در سهمیه‌ها تجدیدنظر شود.

عزیزکریمی گفت: امسال ۴ میلیون تن جو در کشور تولید شده که با توجه به نیاز کشور، ۲ میلیون تن کسری داریم که از طریق واردات تامین می‌شود.

وی شرایط بازار را برای محصولات کشاورزی مهم برشمرد و افزود: امسال به دلیل افت قیمت جو، سطح زیرکشت جو کاهش می‌یابد، از این رو بحث قیمت‌گذاری برای سال زراعی جدید باید به گونه‌ای باشد که سطح زیرکشت افزایش پیدا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha