۵ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۵۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85579463
T T
۲۲ نفر

برچسب‌ها

وزارت دفاع روسیه آمار تلفات اوکراین در منطقه کورسک را منتشر کرد

تهران-ایرنا- وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۶هزار و ۲۰۰ نیروی نظامی اوکراین و تعداد قابل توجهی تانک و خودروی زرهی این کشور در منطقه کورسک از بین رفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که حمله گسترده‌ای را به اوکراین انجام داده است که به گفته این کشور، تامین برق و حمل و نقل ریلی اسلحه و مهمات به خط مقدم مختل شده است.

مقامات اوکراینی اوایل روز دوشنبه گفتند که روسیه بیش از ۱۰۰ موشک و حدود ۱۰۰ پهپاد را به اوکراین پرتاب کرده است که منجر به کشته شدن دست کم پنج نفر و حمله به تاسیسات انرژی در سراسر کشور شده است.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه آمارهایی از تلفات نیروهای اوکراین اعلام کرد که طبق این آمارها بیش از ۶هزار و ۲۰۰ نیروی نظامی و ۷۳ تانک، ۳۳ خودروی زرهی، ۶۱ نفربر زرهی و ۴۰۴ خودروی دیگر در منطقه کورسک از بین رفته است.

گروه شبه نظامی واگنر نیز امروز گفت که فقط در آفریقا و بلاروس حضور دارند و نظامیانش دیگر در اوکراین نیستند و در عملیات نظامی روسیه این کشور را همراهی نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، مقامات اوکراینی اعلام کردند که روسیه امروز یک حمله موشکی و پهپادی «عظیم» را به منظور هدف قرار دادن زیرساخت‌های انرژی در سراسر اوکراین انجام داد که به قطع برق در چندین شهر این کشور منجر شد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین در این باره در پیام‌رسان «تلگرام» نوشت: این یکی از بزرگترین حملات ترکیبی بود. بیش از صد موشک از انواع مختلف و حدود صد هواپیمای بدون سرنشین در این حمله روسیه به کار گرفته شد.

در همین حال، نیروی هوایی اوکراین تصریح کرد که ده‌ها موشک و پهپاد را که تقریبا تمام مناطق این کشور را هدف قرار داده، از مناطق شرقی خط مقدم «خارکیف» و «دنیپرو» گرفته تا شهر بندری جنوبی «اودسا» و همچنین «کی‌یف»، پایتخت اوکراین، شناسایی کرده است.

دنیس شمیهال نخست‌وزیر اوکراین امروز در پیامی در «تلگرام» با ادعای اینکه «تروریست‌های روسی بار دیگر زیرساخت‌های انرژی را هدف قرار داده‌اند»، نوشت: حداقل ۱۵ منطقه توسط ترکیبی از پهپادها، موشک‌های کروز و موشک‌های مافوق صوت کینژال هدف قرار گرفتند.

همچنین هرمان هالوشنکو وزیر انرژی اوکراین با اشاره به اینکه هدف این حملات «بخش انرژی» بود، افزود که میزان خسارت در حال بررسی است.

۲۲ نفر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha