۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۵۴
کد خبر: 85579982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سختگیری کانبرا برای دانشجویان خارجی؛ ثبت‌نام سال آتی محدود شد

تهران- ایرنا- استرالیا اعلام کرد که ثبت نام دانشجویان خارجی در سال ۲۰۲۵ میلادی را به ۲۷۰ هزار نفر محدود می‌کند درحالیکه دولت این کشور به دنبال کنترل جمعیت مهاجران است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، جیسون کلر وزیر آموزش استرالیا امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری گفت: امروز دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های ما حدود ۱۰ درصد بیش از قبل از همه‌گیری (کرونا)، و در بخش خصوصی حرفه‌ای و آموزشی نیز حدود ۵۰ درصد بیشتر هستند.

وی تاکید کرد: سقف ثبت نام برای دانشجویان بین‌المللی جدید برای دانشگاه‌های استرالیا ۱۴۵ هزار نفر خواهد بود که تقریبا شبیه به سال ۲۰۲۳ میلادی و ۹۵ هزار نفر برای دوره‌های عملی و مبتنی بر مهارت است.

به گفته وزیر آموزش استرالیا، برای سایر دانشگاه‌ها و خدمات دهندگان غیر دانشگاهی، این میزان حدود ۳۰ هزار ظرفیت خواهد بود. کلر گفت که دولت به دانشگاه‌ها در مورد سقف‌های ثبت نام خاص خود اطلاع خواهد داد.

دانشگاه ملبورن در بیانیه‌ای اعلام کرد که آیین‌نامه سقف ثبت نام را دریافت کرده و در حال ارزیابی پیامدهای مالی و سایر موارد است.

پروفسور دانکن ماسکل، معاون آموزشی این دانشگاه، گفت: اعمال سقف ثبت نام برای دانشجویان بین‌المللی پیامدهای زیانباری برای دانشگاه ما، به طور کلی بخش آموزش عالی و کشور در سال‌های آینده خواهد داشت.

دانشگاه سیدنی همچنین اعلام کرد که در حال بررسی تاثیر احتمالی سقف ثبت نام دانشجویان خارجی است. در بیانیه این دانشگاه آمده است: ما به همکاری با دولت‌ها برای رشد مدیریت شده آموزش عالی بین المللی به عنوان یکی از ارزشمندترین صادرات استرالیا، ادامه خواهیم داد.

«دانشگاه‌های استرالیا»، یک نهاد مرتبط با موسسه‌های آموزش عالی این کشور گفت که اقدام دولت «ترمز دستی» این بخش را می‌کشد.

آموزش بین المللی به عنوان چهارمین صادرات بزرگ استرالیا پس از سنگ آهن، گاز و زغال سنگ، ارزشی معادل ۳۶.۴ میلیارد دلار استرالیا (۲۴.۷ میلیارد دلار آمریکا) برای اقتصاد در سال مالی ۲۰۲۲-۲۰۲۳ داشت.

خالص مهاجرت در سال منتهی به ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ (هشت مهر ۱۴۰۲) در استرالیا با ۶۰ درصد افزایش به رکورد ۵۴۸ هزار و ۸۰۰ رسید که عمده آن را دانشجویان هند، چین و فیلیپین تشکیل می‌دهند. این بیشتر از ۵۱۸ هزار نفر در سال منتهی به ژوئن ۲۰۲۳ (تیر ۱۴۰۲) بود.

در تلاش برای مهار موج مهاجرت، دولت استرالیا ماه گذشته هزینه ویزا را برای دانشجویان خارجی بیش از ۲ برابر کرد و متعهد شد که خلاهای موجود در قوانینی را که به آنها اجازه می‌دهد به طور مداوم اقامت خود را تمدید کنند، ببندد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha