۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85580162
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرمایه‌گذاری بیش از ۹ هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی در زمینه شیلات استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت امسال طرح‌های پرورش آبزیان با سرمایه گذاری ۹ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در این استان بهره برداری و عملیات اجرایی آغاز می شود.

به گزارش ایرنا " عقیل امینی " روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید پرورش آبزیان از جمله ماهی، میگو و صدف دریایی است اظهار کرد: از این مبلغ پنج هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال افتتاحی است.

وی افزود: سایت پرورش صدف دریایی در سواحل بندر دیلم شامل یکهزار و ۳۰۰ قفس پرورشی در سطح یک هکتار است که برای راه اندازی آن ۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

امینی با اشاره به افتتاح سه طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل خلیج‌فارس استان بوشهر یادآور شد: ظرفیت این طرح‌ها پرورش یکهزار و ۵۰۰ تن ماهی در سال با میزان سرمایه‌گذاری ۵۲۰میلیارد ریال است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر افتتاح ۱۸ طرح پرورش میگو در سواحل استان را از دیگر برنامه‌های هفته دولت در حوزه شیلات برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت تولید طرح‌ها سالانه ۶ هزار تن میگو پرورشی است.

وی ادامه داد: این طرح که برای اجرای آنها چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است زمینه اشتغال ۴۶۸ نفر را فراهم کرده است.

امینی ضمن اشاره به افتتاح طرح‌های روشنایی در اسکله‌های صیادی با ۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری گفت: در هفته دولت عملیات اجرایی پروژه تولید میگو متراکم با ظرفیت ۲۰۰ تن و سرمایه‌گذاری یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در سواحل بوشهر آغاز شده است.

وی افزود: ساخت تکثیر و نرسری ماهی دریایی به ظرفیت ۲۱.۵ میلیون قطعه بچه ماهی با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

امینی تصریح کرد: عملیات اجرایی طرح تکثیر بچه میگو با ظرفیت ۱۰۰ میلیون قطعه در سال نیز با ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha