مسکو: ادعای غرب مبنی بر مستقل بودن اوکراین در حمله به کورسک را نمی‌پذیریم

تهران-ایرنا- مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس اعلام کرد که مسکو ادعاهای غرب مبنی بر مستقل بودن اوکراین در آماده کردن نیروهای مسلح این کشور و حمله به کورسک را نمی پذیرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سرگئی ناریشکین مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه ( SVR ) در پاسخ به این سوال که آیا طرف روسی به ادعاهای غرب مبنی بر این که کی یف به طور مستقل عملیات در منطقه کورسک را طراحی کرده و آن را با کسی هماهنگ نکرده اعتماد دارد، تاکید کرد: مسکو هرگز این ادعا را قبول ندارد و چنین اظهاراتی فاقد اعتبار است.

نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» روسیه را هدف حمله گسترده قرار دادند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۱۷ مرداد حمله اوکراین به زیرساخت‌های غیرنظامی در کورسک را محکوم کرد و آن را اقدام تحریک‌آمیز بزرگ خواند.

در این میان، روسیه غرب را به حمایت و تشویق حمله زمینی اوکراین به خاک روسیه متهم کرده و گفته است که «تهاجم تروریستی» کی‌یف مسیر جنگ را تغییر نخواهد داد.

از سوی دیگر، مقامات واشنگتن نیز که بارها اعلام کرده اند اجازه پیروزی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه را در جنگ با اوکراین نمی‌دهند، تاکنون و در واکنش به حمله اوکراین به خاک روسیه آن را اقدامی حفاظتی دانسته اند و بدین ترتیب استفاده از تسلیحات آمریکایی را در این تهاجم توجیه کرده اند.

آمریکا پیش از این بارها اعلام کرده بود که اجازه نمی دهد تا اوکراین در هرگونه حمله به خاک روسیه از تسلیحات ارسالی ساخت ایالات متحده استفاده کند.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در نشستی خبری پس از آغاز حمله اوکراین به کورسک گفت که واشنگتن هیچ تغییری در سیاست خود ایجاد نکرده و اوکراین همچنان برای حمله به خاک روسیه، اجازه استفاده از تسلیحات ساخت آمریکا را ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha