دفتر مرکزی شیلا؛ پایگاه مدیریت یکپارچه زنجیره تامین

تهران- ایرنابازار- مزیت رقابتی شیلا، داشتن یک زنجیره تامین و توزیع منحصربه‌فرد عنوان شده است و مدیران این شرکت معتقدند که شیلا در آینده نزدیک می‌تواند هم‌راستا با رقبای جهانی‌ خود خدمت‌رسانی کند و به بازار بین‌المللی صنعت غذایی وارد شود.

ایرنابازار- وقتی نام رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا را می‌شنویم، تنها چیزی که به فکرمان می‌رسد این است که این رستوران‌ها در محلات مختلف شهر تهران پراکنده شده‌اند و هر کدام مسیر خودشان را طی می‌کنند، اما آیا واقعاً این‌گونه است؟

موضوعی که رستوران‌های زنجیره‌ای را از دیگر رستوران‌ها متمایز می‌کند، یک‌دستی محصولات آن‌هاست. مشتریان یک رستوران زنجیره‌ای اگر در یکی از این رستوران‌ها غذایی را بخورند و بعد به رستوران دیگری با همین نام در محله‌ دیگری بروند و همان غذا را سفارش بدهند و متوجه تفاوت کیفیت و طعم غذای ۲ رستوران بشوند، امیدشان را نسبت به آن رستوران زنجیره‌ای از دست می‌دهند. یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای در ایران که تمرکزش را روی فست‌فود گذاشته و در شهر تهران شناخته شده است، شیلاست. مدیران این رستوران زنجیره‌ای بر این باورند که زنجیره تامین شیلا منحصربه‌فرد است و این کسب‌وکار حوزه صنایع غذایی سعی کرده از زمان تاسیس در سال ۱۳۷۸ تاکنون نقش اثرگذاری را در این صنعت داشته باشد.

دفتر مرکزی شیلا؛ پایگاه مدیریت یکپارچه زنجیره تامین

حسین هاشمی، مدیرعامل شیلا معتقد است دلیل موفقیت رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا، تهیه بخش زیادی از مواد اولیه توسط خود این شرکت و نظارت روی دیگر مواد اولیه‌ای است که بین رستوران‌ها توزیع می‌شود. مدیرعامل شیلا همچنین به اهمیت دفتر مرکزی این شرکت اشاره کرد و گفت: «خیلی‌ها فکر می‌کنند شیلا فقط رستوران‌هایی است که در سطح شهر وجود دارد اما ما مواد اولیه را در کارخانه‌مان تولید می‌کنیم و یک دفتر مرکزی داریم که عملیات برنامه‌ریزی، کنترل کیفیت و پیش‌بینی رفتار مشتریان و رسیدگی به امور آن‌ها از جمله انتقادات و پیشنهادات‌شان در این دفتر انجام می‌شود.»

محمد کاظمی، مدیر بازاریابی و فروش شیلا نیز ضمن توضیح درباره دفتر مرکزی شیلا، خاطرنشان کرد که شیلا فراتر از یک رستوران زنجیره‌ای است و می‌خواهد نقشی موثر در زندگی روزمره مشتریانش داشته باشد. کاظمی گفت: «بیش از ۸۰ نفر در دفتر مرکزی شیلا مشغول به کار هستند تا زنجیره تامین ما به خوبی به کارش ادامه دهد. تیم‌های مختلفی مانند منابع انسانی، بازاریابی، کنترل کیفیت و دیگر تیم‌ها در دفتر مرکزی حاضر می‌شوند تا غذایی باکیفیت، سالم و داغ به دست مشتریانمان برسد.»

براساس آن‌چه مدیران ارشد شیلا عنوان کرده‌اند، این کسب‌وکار قرار است شعب خود را در سراسر کشور توسعه دهد و فقط محدود به ارائه محصولات فست‌فودی مانند پیتزا، هات‌داگ و استرامبولی نشود. شنیده‌ها حاکی از آن است که شیلا به‌زودی وارد صنعت قهوه می‌شود و مدتی است که با همکاری استارت‌آپ کیک‌خونه، در شعب شیلا کیک‌های خانگی به فروش می‌رسد. همچنین، مدیر بازاریابی رستوران‌های زنجیره‌ای شیلا گفته که صبحانه هم به وعده‌های غذایی ارائه‌شده در این رستوران‌ها اضافه خواهد شد. براساس گفته‌های کاظمی، صبحانه‌ای که شیلا به مشتریانش ارائه می‌کند با صبحانه‌های معمول فرق می‌کند و در ادامه زنجیره تامین و ارزش‌های این شرکت است.

گفتنی است، شیلا یکی از کسب‌وکارهایی است که بیشتر مواد اولیه‌اش را خود تولید می‌کند و پس از کنترل کیفیت، این مواد اولیه با پیک‌های اختصاصی شیلا به دست آشپزهای شعب مختلف این رستوران می‌رسد تا مواد اولیه در همه‌ شعب یکسان باشد. همچنین، آموزش‌هایی برای آشپزها، پیک‌ها و دیگر تیم‌ها در نظر گرفته شده است تا مشتریان این رستوران بتوانند در کمترین زمان بهترین غذا را تحویل بگیرند. مزیت رقابتی شیلا، داشتن یک زنجیره تامین و توزیع منحصربه‌فرد عنوان شده و مدیران این شرکت معتقدند که شیلا در آینده نزدیک می‌تواند هم‌راستا با رقبای جهانی‌اش خدمت‌رسانی کند و به بازار بین‌المللی صنعت غذایی وارد شود.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha