روزنامه‌نگار آمریکایی: واشنگتن به هدف خود برای شکست روسیه در اوکراین دست نخواهد یافت

تهران- ایرنا- سیمور هرش روزنامه‌نگار آمریکایی و برنده جایزه پولیتزر با بیان اینکه سیاست دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در رابطه با جنگ در اوکراین دچار تناقض شده است، گفت: واشنگتن به هدف خود برای شکست روسیه در اوکراین دست نخواهد یافت.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، این روزنامه‌نگار آمریکایی در پیامی در رسانه‌های اجتماعی، نوشت: آیا کامالا هریس (معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری این کشور) در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده به حمایت فاجعه‌بار جو بایدن (رئیس جمهور آمریکا) از اوکراین در جنگ با روسیه متعهد است و به این کار ادامه خواهد داد؟

وی با بیان اینکه سیاست بایدن در رابطه با جنگ در اوکراین دچار تناقض شده است، گفت: واشنگتن از یک سو با علم به اینکه اوکراین در این جنگ پیروز نخواهد شد به کی‌یف کمک مالی و تسلیحاتی می‌کند و از طرف دیگر از شرکت در مذاکراتی که می‌تواند به این درگیری پایان دهد، خودداری می‌کند.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهور ۸۱ ساله آمریکا سرانجام پس از بحث‌های بسیار بر سر نامزدی او در انتخابات ۵ نوامبر امسال (۲۰۲۴) برابر با ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳و توانایی رقابتش با دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در این انتخابات، روز یکشنبه به وقت محلی از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور کنار کشید و از کامالا هریس معاون خود در دوره ریاست‌جمهوری به‌ عنوان نامزد حزب دموکرات حمایت کرد.

آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha