۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85581113
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فراخوان جشنواره رسانه «ترسیم عشق» منتشر شد

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۰۵
کد خبر: 85581113
فراخوان جشنواره رسانه «ترسیم عشق» منتشر شد

رشت- ایرنا- معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان از انتشار فراخوان جشنواره رسانه «ترسیم عشق» خبر داد و از علاقمندان به شرکت در این جشنواره خواست آثار خود را تا ۲۹ شهریور به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

قاسم مصفا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پدیدآورندگان آثار می‌توانند در پنج قالب خبر، تیتر، یادداشت، گزارش خبری یا تصویری و عکس حداکثر سه اثر انتشار یافته در نشریات مکتوب و مجازی دارای مجوز در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۷ شهریور را به دبیرخانه سوگواره واقع در رشت - خیابان حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ارسال کنند.

وی گفت: جشنواره ترسیم عشق با هدف ایجاد گفتمان رسانه‌ای در ابعاد اجتماعی و فرهنگی اربعین، شناسایی ظرفیتهای اربعین به عنوان الگوی فرهنگی اقتصادی و غیره از طریق رسانه‌های مکتوب و مجازی و تبیین نقش پیاده‌روی اربعین در ارتباطات بین فرهنگی و ایجاد همگرایی بین مسلمانان برگزار می شود؛ در پایان به نفراتنخست تا سوم این جشنواره نیز تندیس لوح تقدیر و هدیه نقدی اعطاء می شود.

مصفا افزود: اربعین و گفتمان تمدنی شیعه، اربعین، غزه و فرهنگ مقاومت، اربعین و توسعه امنیت پایدار، اربعین، پیوستگی و انسجام امت اسلامی، اربعین تجلی حق جویی عدالت طلبی و ظلم ستیزی، اربعین تجلی حجاب و عفاف محورهای این جشنواره اعلام شده است.

وی اضافه کرد:عکس های ارسالی در صورت راه یابی باید بصورت فایل اصلی با کیفیت مطلوب و فرمت jpg با وضوح ۳۰۰ dpi در قالب لوح فشرده و یا پست الکترونیکی به دبیرخانه ارسال شود.

آئین های حسینی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین مراسم جمعی و اجتماعی شیعیان محسوب می‌شوند و آئین پیاده روی اربعین حسینی به عنوان پدیده ای فراملی، تاریخی، فرامذهبی جلوه یک‌دلی در یک اجتماع جهانی را نشان می‌دهد.

وحدتی که حول محبت امام حسین (ع) شکل می گیرد و بیانگر این مطلب است که چگونه این رویداد الهی میتواند خرده گفتمان های مختلف را در یک فضای گفتمانی واحد گرد هم جمع کند در این بین رسانه به عنوان گسترده ترین شبکه ترویجی میتواند در معرفی اهل بیت (ع) از دریچه این رویداد فرهنگی جهان اسلام نقش آفرین باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha