۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85581257
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: برخی قوانین موجب قفل شدن اراضی پیرامون شهرها شده است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: برخی قوانین مربوط به درجه خاک موجب شده بخشی از اراضی در جوار شهرها که فعالیت کشاورزی هم در آنها صورت نمی‌گیرد، قفل شود و بدون استفاده بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز چهارشنبه در جشن اتمام اجرای طرح رفع تداخلات اراضی و افتتاح ۱۲۵ طرح بخش کشاورزی در استان که با حضور رضا افلاطونی رییس سازمان امور اراضی کشور برگزار شد، افزود: نقش سازمان امور اراضی که نهادی حساس در تامین زمین برای پروژه های توسعه ای و تولیدی است، بسیار اهمیت دارد.

وی همچنین به قانون تعیین درجه خاک اشاره کرد و ادامه داد: تعیین درجه خاک و الزام به آن در جانمایی طرح ها در مواردی مشکل بزرگی ایجاد کرده و این موضوع در برخی موارد موجب قفل شدن زمین های بدون استفاده در جوار شهرها شده است.

افشارچی گفت: با حل شدن مشکل این نوع زمین ها می توان تقاضای مسکن در شهرها را پاسخ داد و این امر موجب تنظیم بازار مسکن هم می شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت توجه به بهره وری در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: از مهمترین دغدغه های بخش کشاورزی مسأله بهره‌وری آب است که باید توجه ویژه ای به آن داشته باشیم.

۱۲۵ طرح کشاورزی در استان زنجان به بهره برداری رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در این جلسه در تشریح طرح های کشاورزی افتتاح شده در استان، گفت: این طرح ها شامل پروژه های عمرانی، تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی است که با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۶۵۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

روح الله حسنی افزود: افتتاح این طرح ها برای بیش از هزار و ۱۱۹ نفر به صورت مستقیم و سه هزار و ۸۱ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

حدود ۱۰۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی استان مشغول به کار هستند که سالانه ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول تولید می کنند.

در زمان حاضر پنج درصد از اراضی کشاورزی کشور معادل ۸۳۹ هزار هکتار در استان زنجان واقع شده که این میزان شامل ۴۴۵ هزار هکتار اراضی زراعی و ۸۳ هزار و ۴۲۸ هکتار اراضی باغی است.

بیش از ۳۳۸ هزار هکتار از زمین های زراعی استان دیم و بیش از ۱۰۶ هزار هکتار آبی بوده و یک هزار و ۳۲۵ هکتار از سطح زیرکشت باغهای استان نیز دیم و ۸۲ هزار و ۱۰۳ هکتار آبی است.

سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان، ۲۶.۷ درصد بوده که این میزان در میانگین کشوری ۱۲.۵۷ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha