حمایت تغذیه‌ای کمیته امداد از ۲ هزار و ۸۶۵ زن باردار و شیرده در هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۸۶۵ مادر باردار و دارای فرزند شیرخوار که در معرض خطر سوء تغذیه قرار داشته‌اند، در استان شناسایی و تحت پوشش حمایت‌ها و برنامه‌های تغذیه‌‎ای این نهاد قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایرنا، حمید باسره روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: یکی از برنامه‌های حوزه حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد که با همکاری کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام می‌شود، طرح کمک به پیشگیری و یا رفع سوء تغذیه مادران باردار و بانوان نیازمند دارای فرزند شیرخوار است که این افراد توسط مددکاران این نهاد و کارشناسان مربوطه شناسایی و تحت پوشش حمایت‌های مالی و برنامه های تغذیه‌‎ای کمیته امداد قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه برای هر یک از مادران تحت پوشش در این طرح سرانه نقدی ماهانه سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تخصیص داده شده است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۲ مرحله در این طرح اعتباری افزون‌بر ۲۵ میلیارد ریال از محل منابع مالی کمیته امداد به‌منظور تهیه و تامین سبد غذایی و پروتئینی متناسب با نیاز این ۲ هزار و ۸۶۵ مادر باردار و شیرده هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان یادآور شد: مدت ارائه خدمت در این طرح حمایتی از مقطع زمانی چهار ماهگی در دوران بارداری مادران آغاز شده و تا پایان دوره ۲ سالگی که فرزندان آن‌ها از شیر مادر تغذیه می‌کنند، ادامه خواهد داشت.

باسره ادامه داد: کار شناسایی و معرفی مادران نیازمند به این خدمت ارزشمند به این نهاد، با همکاری کارشناسان مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مددکاران کمیته امداد در سطح شهرستان‌های استان هرمزگان انجام می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha