سفر استاندار هرمزگان به رودان؛ ۲۳ هزار میلیارد ریال طرح افتتاح و کلنگ‌زنی شد

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته دولت در سفر به شهرستان رودان پنج طرح عمرانی و اقتصادی با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه با استقبال رسمی عبدالرضا سالاری فرماندار رودان، حجت الاسلام و المسلمین محمد بارانی امام جمعه و جمعی از مسئولان محلی این شهرستان وارد بهشت جنوب ایران شد و در بدو وورد با حضور در گلزار شهدا به ادای احترام و تجدید میثاق با شهدای والامقام این شهرستان پرداخت.

سفر استاندار به رودان؛ ۵ طرح عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد

در این سفر یک روزه پروژه‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه‌های راه روستایی، راه‌اصلی و فرعی، پروژه‌های حوزه برق، درمان، ورزش و آموزش افتتاح و کلنگ زنی شد.

افتتاح پل ۶ دهانه اسلام آباد

سفر استاندار به رودان؛ ۵ طرح عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد

پل ۶ دهانه روستای اسلام آباد از توابع بخش بیکاه رودان یکی از مهم‌ترین طرح‌های افتتاحی این روز بود که تقدیم مردم این منطقه شد.

پروژه اسلام آباد رودان جهت توسعه گردشگری، عبور و مرور روان همچنین توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل محصولات کشاورزی تعریف شده که دارای ۶ دهانه ۱۱ متری است.

این طرح با اعتباری افزون‌بر ۱۸۵ میلیارد ریال طی ۶ ماه با تلاش راهداری هرمزگان و شهرستان رودان آماده‌سازی شد.

افتتاح پست برق ۳۲۰ مگاولت آمپری

سفر استاندار به رودان؛ ۵ طرح عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد

همچنین در این روز پست برق ۳۲۰ مگاولت آمپری شهرستان رودان با حضور استاندار هرمزگان افتتاح شد که بهره‌برداری از این طرح افزایش ۲ برابری ظرفیت پست برق رشد بار بخش خانگی و کشاورزی شهرستان را تامین کند.

این پست جایگزین پست ۱۵۰ مگاولت آمپر قبلی است که باتوجه به توسعه بخش کشاورزی به‌ویژه گلخانه‌ها برای تامین رشد ۲۳ درصدی بار شهرستان، انتقال و جایگزینی پست پرقدرت در دستورکار قرارگرفته و در فصل کم‌بار با تلاش نیروهای برق منطقه‌ای استان انجام و امروز به مردم این شهرستان تقدیم شد.

ترانس‌های قبلی به پست جغین منتقل می‌شود که ۲ خط آن برق برنطین و هشت‌بندی را تامین خواهدکرد و به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای هرمزگان تا قبل از تابستان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

آغاز عملیات اجرایی فاز دوم مسکن ملی

سفر استاندار به رودان؛ ۵ طرح عمرانی افتتاح و کلنگ‌زنی شد

در ادامه برنامه‌های این سفر، استاندار هرمزگان ضمن بازدید از عملیات اجرای سقف ۲۰۰ واحدی مسکن ملی رودان بر سرعت بخشی به مسقف شدن خانه‌ها و کاهش زمان تحویل به مردم تاکید و دستور اجرای فاز دوم این پروژه را صادر کرد.

همچنین مرکز جامع سلامت قلعه کمیز و بلوار کمربندی امامزاده سید سلطان محمد(ع) رودان نیز از دیگر طرح‌های شاخص و مهم این منطقه بودند که با حضور استاندار و مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

مرکز جامع خدمات سلامت کمیز، به مساحت ۴۱۰ مترمربع و با صرف هزینه ۱۲۰ میلیارد ریال با مشارکت خیران و دولت ساخته و تجهیز شد که به بیش از ۶ هزار نفر از مردم منطقه خدمات ارائه می‌کند.

استاندار همچنین در پایان سفر ضمن ادای احترام به مقام شامخ امامزاده سیدسلطان محمد(ع)، پروژه مسیر کمربندی این منطقه نیز به نمایندگی از ۵۰ کیلومتر احداث و بازسازی راه شهرستان افتتاح کرد که برای مجموع راه‌ها و پل اسلام آباد اعتباری افزون بر یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در حاشیه افتتاح این طرح‌ها بیان کرد: رویکرد اصلی دولت در شهرستان رودان بالابردن ارزش افزوده کشاورزی است، بر همین اساس توسعه کشاورزی نوین و مبتنی بر علوم روز را در دستورکار قرار داده‌ایم.

دوستی ادامه داد: برآیند اقدامات انجام شده موجب شده تا صادرات محصولات کشاورزی از شهرستان رودان با افزایش چشم‌گیری روبرو شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: منابع اقتصادی ویژه و مجزایی نیز برای گلخانه‌های جدید به عنوان عمده‌ترین تولید کننده محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای استان درنظر گرفته‌ایم که طی ۲ ماه آینده تزریق این منابع نیز آغاز خواهد شد.

همزمان با هفته دولت ۷۸ طرح عمرانی و خدماتی در رودان هرمزگان با اعتباری افزون بر ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در دست افتتاح و کلنگ زنی است که این طرح‌ها در زمینه آموزش، انرژی، ارتباطات و فناوری، حمل و نقل، رفاه و تأمین اجتماعی، بهداشت، دین و مذهب، کشاورزی و منابع طبیعی، مسکن و عمران شهری و روستایی، ورزش و صنعت می‌باشد.

به گفته سالاری فرماندار رودان، طرح‌های توسعه عمران شهری و روستایی با بیش از ۵۰ طرح بیشترین طرح‌های هفته دولت شهرستان رودان را به خود اختصاص داده است.

رودان در ۹۰ کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده است.

همزمان با هفته دولت ۹۷۷ طرح با اعتباری بیش از ۷۲۲ هزار میلیارد ریال در استان هرمزگان در حال افتتاح و یا کلنگ زنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha