مدیر عامل آبفا مشهد: ایرنا نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مصرف آب ایفا می‌کند

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ایرنا تاکنون نقش مهمی در مدیریت مصرف آب ایفا کرده است و بازوی قوی اطلاع‌رسانی در این زمینه به شمار می‌رود.

حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: ایرنا به عنوان خبرگزاری مرجع در کشور نقش مهمی در اطلاع رسانی صحیح و به موقع ایفا می کند و آبفا مشهد نهایت تعامل با این رسانه را دارد.

وی اضافه کرد: در سه‌سال اخیر کم بارش ترین سال‌ها را در این کلانشهر تجربه کردیم و چالش جدی برای تامین آب مشهد وجود داشت، اما با اجرای طرح های اضطراری تامین آب و اقدامات فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف به خوبی از تنش آبی عبور کردیم.

اسماعیلیان افزود: در این شرایط چالش های موجود تنش آبی از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شد و شهروندان نیز همراهی خوبی داشتند.

مدیر عامل آبفا مشهد: ایرنا نقش مهمی در فرهنگ‌سازی مصرف آب ایفا می‌کند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: اگرچه در سال آبی جاری و تابستان امسال با افزایش ۱.۳ درجه سانتیگراد افزایش دما مواجه بودیم، اما میزان مصرف آب در مشهد نسبت به مدت مشابه، ۶ درصد کاهش یافت که بیانگر همراهی شهروندان و مدیریت مصرف است.

وی اظهار امیدواری کرد که با همراهی مردم و اجرای طرح های تامین پایدار آب از شرایط خشکسالی و تنش آبی پیش رو نیز عبور خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، منابع آبی مشهد شامل دریاچه‌های پشت چهار سد "طرق، اَرداک، دوستی و کاردِه" است که سد دوستی از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می روند، همچنین چندین حلقه چاه و ۲ رشته قنات منابع آبی دیگر مشهد را تشکیل می دهند.

هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد که وجود چاه‌های غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی مهم‌ترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha