۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۵۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85581562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اربعین امسال حدود هزار کیلو فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در ایلام ضبط شد

ایلام - ایرنا - مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: حدود هزار کیلوگرم انواع فراورده خام دامی غیر قابل مصرف در ایام اربعین از آشپزخانه‌های موکب‌ها جمع آوری شد.

دکتر یونس احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ۲۵ مردادماه تا دیروز نظارت‌های ویژه اربعین بر آشپزخانه‌های موکب‌ها و هیئت‌ها توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان انجام شد.

وی افزود: در این مدت در چهار هزار و ۸۲۹ مورد بازرسی انجام شده ۹۹۲ کیلو فراورده خام دامی غیرقابل مصرف ضبط شد.

احمدی ادامه داد: همچنین ۱۰۹ مورد اخطار به علت عدم رعایت بهداشت، ۱۴ مورد ارجاع به مقام قضایی و ۲ مورد پلمپ توسط بازرسان انجام و ثبت شد.

وی در مورد بازرسی از کشتارگاه‌های دام و طیور هم یادآور شد: در این مدت ۵۹۷ مورد دام سبک، ۹۰ راس دام سنگین و ۴۷۲ هزار و ۲۱۴ قطعه طیور در کشتارگاه‌ها مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، حدود ۵۰۰ موکب در ایام اربعین در استان ایلام فعالیت داشتند که از این تعداد ۳۴۰ موکب شناسنامه دار و دارای مجوز از ستاد بازسازی عتبات عالیات بودند.

ایام اربعین علاوه بر موکب‌های ایلام، از دیگر استان‌های کشور نیز موکب‌هایی در مهران و طول مسیرهای تردد زئران دایر می شود که به زائران خدمات رسانی می کنند.

بیش از ۵۰ درصد تردد زائران اربعین از مرز مهران انجام می‌شود.

اربعین امسال بیش از سه میلیون تردد در مرز مهران ثبت شد.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت عتبات عالیات و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی‌ترین و مهم‌ترین گذرگاه زمینی زائران اربعین محسوب می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha