برگزاری آیین تشییع زنده‌یاد حاتم مشمولی به همت صندوق اعتباری هنر

تهران- ایرنا- مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به برگزاری آیین تشییع مرحوم حاتم مشمولی که یکشنبه‌شب در پی ابتلا به بیماری کلیوی درگذشت، گفت: صندوق اعتباری هنر تدارکات لازم برای برگزاری آیین تشییع زنده‌یادمشمولی را فراهم کرده است.

نیکنام حسینی‌پور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با انتقاد از برخی افراد و خبرهای کذب درباره برگزاری آیین تشییع زنده‌یاد حاتم مشمولی، اظهار داشت: از زمانی که توسط خبرنگاران ایرنا از درگذشت مرحوم مشمولی باخبر شدیم پیگیری‌های لازم برای برگزاری یک آیین، شایسته جایگاه مرحوم مشمولی را انجام دادیم و مجوزهای لازم برای تشییع پیکر این پیشکسوت عرصه فرهنگ و هنر در قطعه هنرمندان تهران و کرج را اخذ کردیم.

وی با اشاره به این که مجوز تدفین زنده‌یاد در کرج و تهران و در قطعه هنرمندان این دو شهر اخذ شده بود و تصمیم بر آن شد که نهایتا در بهشت بی بی سکینه کرج تدفین و خاکسپاری شود افزود: صندوق اعتباری هنر با پیگیری‌های خبرنگاران ایرنا و موسسه ندای کتاب که زنده‌یاد به طور هفتگی در جلسات نقد و بررسی کتاب این موسسه شرکت داشت و اعضای این موسسه تمامی تدرکات لازم برای برگزاری آیین تشییع و خاکسپاری را انجام داده و فراهم کرده است.

مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر پیش‌تر به خبرنگار سینمایی ایرنا گفته بود پیکر حاتم ممشولی فردا تشییع می‌شود. این مراسم ساعت ۱۰ صبح فردا در قطعه هنرمندان بی‌بی سکینه کرج برگزار می‌شود.

حاتم مشمولی معروف به «عمو حاتم کتاب‌باز» و بازیگر سینما و تلویزیون، که از چندی پیش به بیماری کلیوی مبتلا شده بود، شامگاه یکشنبه -۴ شهریور- در منزل خود در تهران درگذشت.

مرحوم مشمولی سابقه ایفای نقش در آثاری همچون جنگ جهانی سوم به کارگردانی هومن سیدی، حرفه‌ای و سریال پوست شیر به کارگردانی جمشید محمودی را در کارنامه هنری خود دارد.

مشمولی نخستین‌بار در بوتیک نخستین فیلم بلند حمید نعمت‌الله(۱۳۸۳) ایفای نقش کرد و پس از آن تا همین چند سال اخیر حضوری در عرصه سینما و تلویزیون به غیر از مجموعه تلویزیونی کتاب‌باز نداشت.

مشمولی مرداد سال گذشته به خبرنگار ایرنا در این باره گفته بود: کتاب‌باز راه من را به سینما باز کرد و باز هم دوست دارم بازی کنم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha