فیلم | هزینه ۵۰۰ میلیارد ریالی دولت برای شبکه‌گذاری فیبرنوری در نوشهر، چالوس و کلاردشت

نوشهر- ایرنا - مرتضی مختاری مدیر شرکت مخابرت شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت روز پنجشنبه با قرار گرفتن در مقابل دوربین ایرنا، ضمن ابراز نگرانی از اختلال در روند ارایه خدمات رسانی به مشترکان به ویژه تلفن ثابت به خاطر سرقت های کابل تلفن در این مناطق گفت : برای رهایی از این چالش تاکنون ۵۰۰ میلیارد ریال بابت شبکه گذاری ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری در این شهرستان های گردشگرپذیر هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اجرای طرح شبکه گذاری فیبر نوری در ۹ آذر ماه سال ۱۴۰۱ در مازندران به طول حدود ۸۳۰ کیلومتر آغاز شده است و طبق گزاراش ها بابت هر کیلومتر شبکه گذاری فیبر نوری بیش از سه میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

کاهش ترافیک پهنای باند همراه، ارتقای ۱۰ برابری سرعت خانگی و بهبود کسب و کارهای اینترنتی همه از دستاوردهای توسعه فیبر نوری است. در اینترنت مبتنی‌بر کابل‌های فیبرنوری؛ از کابل‌های مسی یا خطوط تلفن استفاده نمی‌شود و به جای آن فیبرنوری انتقال‌دهنده اطلاعات هستند.

فیبرنوری با مشخصات فنی خاص خود، پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی مسی دارد و می‌تواند کیفیت و سرعت را بدون در نظر گرفتن فاصله کاربر تا سرویس‌دهنده ارایه دهد و سرعت‌های دانلود و آپلودی بیش از یک گیگابیت ارائه کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم در پنجم شهریورماه امسال در آیین گام نخست فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر اردبیل وعده داده که اجرای طرح فیبر نوری در کشور از ۲ سال گذشته آغاز شده و طبق برنامه ریزی ها این طرح باید سال آیند به سرانجام برسد.

شرکت مخابرت شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت به ۱۵۷ هزار مشترک تلفن ثابت فعال خدمات ارایه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha