۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۴۶
کد خبرنگار: 2693
کد خبر: 85582113
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۴۱ هزار هرمزگانی برای تسهیلات ودیعه مسکن ثبت نام کردند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: ۴۱ هزار و ۴۲۴ متقاضی در این استان برای تسهیلات ودیعه مسکن در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۷۴۹ نفر حائز شرایط شناخته شدند.

مجید سلحشور روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: بر اساس آمار ارائه شده، تاکنون هفت هزار و ۱۵۷ متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن توسط بانک‌ها را دریافت کردند.

وی بیان کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام تسهیلات کمک ‌ودیعه باید به سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن http://saman.mrud.ir مراجعه و از میان گزینه‌های وب‌سایت گزینه‌ی ثبت‌نام تسهیلات کمک‌ودیعه را انتخاب کنند؛ درصورتی‌که شرایط آن‌ها تایید شود، به شعبه‌ مدنظر معرفی و با مراجعه و تشکیل پرونده شرایط پرداخت فراهم می‌شود.

زنان سرپرست خانوار، کارگران، کارمندان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، خانواده‌های پرجمعیت و زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند، در اولویت دریافت ودیعه مسکن هستند. مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان توضیح داد: تسهیلات ودیعه مسکن به افراد متاهل یا سرپرست خانواده و نیز زنان مجرد بالاتر از ۳۵ سال، افراد مطلقه دارای فرزند، مردان مجرد ۴۵ سال به بالا، افراد دارای معلولیت جسمی- حرکتی با حداقل ۲۰ سال سن با معرفی نامه از سازمان بهزیستی و همچنین افراد تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان تعلق می‌گیرد.

سلحشور یادآور شد: البته زنان سرپرست خانوار، کارگران، کارمندان، بازنشستگان، مستمری‌بگیران، خانواده‌های پرجمعیت و زوج‌های جوانی که تازه ازدواج کرده‌اند، در اولویت دریافت ودیعه مسکن هستند.

وی اضافه کرد: وام ودیعه در واقع طرحی است برای کسانی که قصد اجاره کردن مسکن را دارند اما تأمین هزینه مبلغ ودیعه مسکن برایشان دشوار است؛ از این رو با ارائه مبلغی به متقاضیان نسبت به تامین این مبلغ کمک می‌شود.

اقساط و نرخ بهره وام ودیعه مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به میزان اقساط و نرخ بهره وام ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: در صورت پایبندی بانک‌ها به نرخ سود ۱۸ درصد، چگونگی پرداخت اقساط این وام به شهر محل پرداخت این تسهیلات به وام‌گیرنده بستگی دارد.

سلحشور ادامه داد: اقساط وام در کلان‌شهرها (شهر بندرعباس) با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، مبلغ قسط ماهیانه آن ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است اما در سایر مناطق شهری تسهیلات یک میلیارد ریالی با قسط ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و در روستاها نیز یک وام ودیعه ۴۰۰ میلیون ریالی با ماهانه بیش از ۱۰ ‌میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله است.

اقساط وام در کلان‌شهرها (شهر بندرعباس) با مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بازدپراخت ماهیانه ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال است اما در سایر مناطق شهری تسهیلات یک میلیارد ریالی با قسط ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال و در روستاها وام ۴۰۰ میلیون ریالی با پرداخت ماهانه بیش از ۱۰ ‌میلیون ریال با بازپرداخت پنج ساله است. وی ادامه داد: تاریخ قرارداد اجاره باید تا پایان زمان ثبت‌نام برای وام بوده و اگر بعد از این زمان باشد، تعلق نمی‌گیرد؛ همچنین قرارداد اجاره باید به‌صورت رسمی تنظیم یا در سامانه ایران املاک ثبت شده و کد رهگیری داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان بیان کرد: متقاضی و همسرش نباید هیچ‌کدام صاحب خانه یا زمین مسکونی بوده، در ضمن باید بتوانند با مدارکی مثل گواهی تولد و جواز کسب و سابقه پرداخت بیمه درمان سکونت پنج سال خود را در شهر مورد تقاضا اثبات کنند.

سلحشور به مدارک موردنیاز دریافت وام ودیعه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: مدارک اصلی غیر از شناسنامه و کارت ملی، اجاره‌نامه ثبت‌شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات است که باید در سامانه بارگذاری شوند.

وی تاکید کرد: بستر لازم برای موجرین و مستأجران در سامانه املاک و مستغلات ایجاد شده و می‌توانند به صورت رایگان نسبت به ثبت قرارداد اجاره و دریافت کد رهگیری در سامانه به آدرس اینترنتی http://amlak.mrud.ir و http://srem.ir مراجعه و اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha