۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85582199
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نخستین نمایشگاه یافته‌های باستان‌شناسی استان یزد گشایش یافت + فیلم

یزد- ایرنا - نخستین نمایشگاه یافته‌های باستان شناسی استان یزد با عنوان "یزد در سپیده دمان تاریخ"، روز پنجشنبه با حضور استاندار و جمعی از مسوولان در باغ دولت‌آباد این شهر گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: برای نخستین بار موزه ملی ایران به این استان اعتماد کرد و یکسری از اشیاء که در این موزه نگهداری می شد به صورت امانت به استان داد که به نمایش در آمد.

"محمد رستگاری" افزود: همچنین یکسری از اشیا که به همین میزان قدمت داشت و در اداره کل میراث فرهنگی استان نگهداری می شده ، در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اظها کرد: این نمایشگاه در نوع خود در چند دهه اخیر بی نظیر است .

مسوول باستان شناسی استان یزد هم گفت: در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰ قطعه اشیاء که مربوط به هفت تا ۱۲ هزار سال پیش است

و از موزه ملی ایران به امانت گرفته شده به نمایش در آمده؛ همچنین یافته‌های باستان‌شناسی استان یزد که در راستای تهیه اطلس باستان‌شناسی و در بررسی‌های میدانی انجام‌شده در سطح استان گردآوری‌ و به نمایش گذاشته شده است.

"ابراهیم کاظم نژاد " ساعت بازدید از نمایشگاه یاد شده را هفت صبح تا ۱۹ شب اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه به مدت یکماه برای بازدید عموم دایر است که اگر استقبال خوب بود تمدید می شود.

در نخستین نمایشگاه یافته های باستان شناسی استان یزد آثاری شامل ابزار سنگی، سفالینه ها و سایر مواد فرهنگی مربوط به دوره‌های پارینه‌سنگی، نو سنگی و مس سنگی (از هفت تا 12 هزار سال پیش) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha