۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85582229
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طوفان در جنوب غربی ژاپن ۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۱۶
کد خبر: 85582229
طوفان در جنوب غربی ژاپن ۵۰ کشته و زخمی برجای گذاشت

تهران - ایرنا- به دنبال درنوردیدن طوفان در یک جزیره در جنوب غربی ژاپن علاوه بر تعطیلی کارخانه‌ها و قطعی برق، ده‌ها نفر زخمی و چند نفر کشته شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از کیودو، در جریان طوفانی که مقامات ژاپن هشدار دادند می‌تواند یکی از قوی ترین طوفان‌های تاریخ منطقه کیوشو باشد تا کنون دست کم سه نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر مجروح شده‌اند.

خودروساز بزرگ تویوتا عملیات در تمام کارخانه‌های داخلی خود را به دلیل طوفان تعلیق کرد، در حالی که نیسان، هوندا و شرکت‌های تراشه ساز "رنسان" و "توکیو الکترون" نیز به طور موقت تولید را در برخی از کارخانه‌ها متوقف کردند.

وقوع طوفان موسوم به "شانشان" در جنوب غربی ژاپن با بادها و باران شدید در روز پنجشنبه، همچنین منجر به قطعی برق و اختلال در ترافیک هوایی شد. به میلیون‌ها نفر نیز گفته شد که خانه‌های خود را تخلیه کنند.

به گفته آژانس هواشناسی ژاپن، طوفان با سرعت ۵۰ متر در ثانیه (۱۸۰ کیلومتر در ساعت) در ساعت ۱:۴۵ بعد از ظهر به وقت محلی نزدیکی شهر اونزن (Unzen) در استان ناگازاکی را درنوردید و حوالی بعدازظهر به وقت محلی با سرعت ۱۵ کیلومتر در ساعت به سمت شمال در حال حرکت است.

افزون بر این بر اساس داده‌های شرکت انرژی «کیوشو الکتریک پاور» حدود ۲۲۵ هزار خانه در این جزیره بدون برق هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha