آیین سالگرد شهادت سرتیپ خلبان منوچهر فتاحی در گیلانغرب برگزار شد

قصرشیرین - ایرنا - آیین ششمین سالگرد شهادت امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر فتاحی امروز پنجشنبه با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و مسئولان، ایثارگران، خانواده های شهدا، همرزمان شهید و مردم در محل مزار شهدای گمنام شهرستان گیلانغرب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر سلیمان طاهری فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با بزرگداشت یاد شهدا و شهید خلبان فتاحی، افزود: شهادت یافتن و به دست آوردن و آغاز مجدد حیات است از این رو گرامی‌داشت نام و یاد شهد بخشی از جهاد تبیین است که باید در همه امور عملیاتی شود.

فرمانده ناحیه سپاه گیلانغرب نیز در این آیین با بزرگداشت سالگرد استادخلبان شهید منوچهر فتاحی با اشاره به جایگاه شهید و شخصیت این شهید والامقام گفت: این شهید وارسته مراتب علمی را طی کرد و به مقام استاد خلبانی رسید.

سرهنگ پاسدار محمد جواد نجفی افزود: وقتی خصائل نیکی از قبیل ایثار از خود گذشتگی، تقدم منافع ملی بر منافع فردی در یک فردی به وجود بیاد مقام شهید را به وجود می آورد و ما اینها را در وجود شهید فتاحی به عینه دیدیم و لمس کردیم.

وی اظهار کرد: این شهید مؤمن متدین و متخصص و متعهد را باید به عنوان الگوی خود انتخاب کنیم چون عناصر تمدن ساز در فرهنگ اسلامی ما شهدای والا مقام ما هستند.

فرمانده ناحیه سپاه گیلانغرب گفت: قافله سالار تمدن ساز و شهدای ما سرور و سالار شهیدان است؛ ما وظیفه داریم در طول سال برای بزرگداشت مقام شامخ، شهدا یاد و خاطره اینها را در مقابل طوفان سنگین تبلیغات دشمن حفظ بکنیم.

او افزود: مسجد الاقصی اولین قبله مسلمانان و امروز مساله اول دنیا است که امید است به زودی شاهد نابودی اسرائیل و آزاد سازی قدس شریف باشیم.

امیر سرتیپ دوم خلبان منوچهر فتاحی از فرماندهان غیور پایگاه شکاری دزفول بود که نقشی ارزنده را در تربیت خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایفا کرد و سرانجام در چهارم شهریور سال ۱۳۹۷ حین ماموریت پرواز آموزشی به درجه رفیع شهادت نایل شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت در هشت سال دفاع مقدس ۷۵۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha