۸ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85582468
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رقابت «برای آوا» در جشنواره بین‌المللی زنان دهلی

تهران- ایرنا- فیلم «برای آوا» به تهیه‌کنندگی فرانک فروتن و کارگردانی محسن سراجی در دومین جشنواره بین المللی زنان در دهلی هندوستان در بخش مسابقه با فیلم‌های بلند سینمای جهان رقابت می‌کند.

به گزارش ایرنا، فیلم برای آوا داستان دختران ایرانی-افغانستانی است، این فیلم به تهیه کنندگی فرانک فروتن و کارگردانی محسن سراجی در دومین جشنواره بین المللی زنان در دهلی هندوستان در بخش مسابقه با فیلم های بلند سینمای جهان رقابت می کند.

برای آوا که پیش‌تر هم در پنجاه و چهارمین جشنواره بین المللی فیلم گوا هندوستان حضور داشت و همچنین جایزه بهترین فیلم بلند را از دو جشنواره احمدآباد و شیملا هندوستان دریافت کرده بود بار دیگر در هندوستان به نمایش در می‌آید؛ جشنواره بین المللی فیلم زنان دهلی در این دوره میزبان آثاری از کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکا است.

فیلم بلند «برای آوا» در بخش مسابقه بین الملل داوری خواهد شد. این فیلم در ژانر کودک و نوجوان به مدت زمان ۱۱۰ دقیقه تولید شده است و به دغدغه های دختران نوجوان ایرانی_ افغانستانی پرداخته است.

فیلم سعی دارد در فضایی تراژیکمدی تلاش این دختران را برای رسیدن به خواسته هایشان نشان دهد.

«برای آوا» داستان یک گروه تئاتری نوجوان است که برای حل مشکل بازیگر اصلی گروه آوا که دختری ایرانی_ افغانستانی است با یکدیگر متحد می شوند و از خود گذشتگی فراوان می کنند.

برای آوا در آخرین حضور بین المللی خود در هشتمین دوره جشنواره بین المللی کلاغ طلایی روسیه نامزد بهترین فیلم بلند شد و پس از آن توانست جایزه بهترین فیلم چهارمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مادرید را کسب کند.

مهدی زمین پرداز، نگار عابدی، رضا جهانی، فرانک فروتن، محمد هادی عطایی و ریحانه یزدانیار در کنار بازیگران نوجوان به ایفای نقش پرداخته اند.

عبدالقادر طاها زاده مدیرفیلمبرداری، شروین منیعی تدوینگر، آرش قاسمی صداگذار و سپهر سراجی آهنگساز پروژه هستند. هدیه زمان، آیدا مرادی، صبا احمدی، رژینا علیپور، پرستو زکی زاده، پرنیان عابدی، ندا محجوب و مرتیا گلیج بازیگران نوجوان برای آوا هستند که همگی برای نخستین بار جلوی دوربین قرار گرفته اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha