ورود ۱۰۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان پایتخت طی سه سال

تهران بزرگ - ایرنا - سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هر ۴۵ روز در پایتخت یک ایستگاه مترو افتتاح می‌شود، گفت: در حوزه حمل‌ ونقل هم حدود یک هزار و پنجاه اتوبوس نو به ناوگان عمومی در سه سال گذشته اضافه شد.

به گزارش ایرنا، عبدالمطهر محمدخانی عصر پنجشنبه در حاشیه نوزدهمین پویش قرار خدمت در منطقه ۱۹، کم‌کاری‌های گذشته در حوزه حمل‌ونقل عمومی را علت‌ اساسی مشکلات ترافیک امروز تهران دانست.

وی با بیان اینکه تهران بر اساس اسناد بالادستی به ۱۱ هزار اتوبوس نیاز دارد، افزود: در ابتدای دوره حدود ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس به ما تحویل داده شد. امروز حدود ۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه اتوبوس مشغول فعالیت است.

به گفته وی، اولویت فعالیت این اتوبوس‌ها نیز در خطوط پُر رفت و آمد، خطوط بی‌آرتی و مناطق جنوبی است.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: ۷ خط بی‌آرتی داریم که کل شهر را به هم وصل می‌کند و جمعیت زیادی از آن استفاده می‌کنند.

محمدخانی در ادامه تصریح کرد: تلاش بسیاری برای خرید اتوبوس نو و اورهال اتوبوس‌ها انجام شد که امیدواریم با عملیاتی شدن قرارداد بزرگ برقی‌سازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، به‌زودی شاهد ورود ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس با آلایندگی صوتی و گازی صفر به پایتخت باشیم.

به گفته وی، اجرای قانون «خزانه واحد» باعث انضباط و عبور از تنش‌های مالی شد در همین رابطه در ۳۶ ماه گذشته نیز تلاش شد تا با یک‌پارچه کردن حساب‌های شهرداری تهران و انتظام‌بخشی مالی، مقابل بسیاری از خاصه‌خرجی‌های نادرست گرفته شود.

افزوده شدن ۱۰۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در سه سال گذشته


سخنگوی شهرداری تهران با تأکید بر این نکته که ما یک تجمیع حساب‌ها و ایجاد خزانه واحد مالی تکلیف روی زمین مانده قانون برای شهرداری بود، افزود: با ایجاد خزانه واحد جلوی بسیاری از حیف و میل های بیت‌المال گرفته شد. در ابتدای این دوره از مدیریت شهری در شهرداری تهران حدود ۱۲۰۰ حساب وجود داشت. با اجرای قانون خزانه واحد همه این حساب‌های در یک حساب به صورت کاملاً شفاف تجمیع شد.

رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، گفت: شهرداری تهران بیش از ۱۰۰ هزار نفر حقوق‌بگیر دارد.

وی یادآور شد: سابقا حقوق‌های پرسنل به صورت نامنظم و از دوم تا چهاردهم هر ماه پرداخت می‌شد، عملاً نظمی نداشت و آخرین گروهی هم که مشمول پرداخت می‌شدند کارگران فضای سبز بودند.

محمدخانی تاکید کرد: یکی از نخستین دستورهای شهردار تهران، پرداخت اولویت‌دار حقوق کارگران فضای سبز بود با اجرای همین یک تصمیم، در نخستین ماه فعالیت، دیرکرد پرداخت حقوق‌ها از ۱۴ روز به ۵ روز رسید. حساب خزانه واحد به انضباط و تأمین منابع مالی بسیار کمک کرد و حقوق‌ها ابتدای ماه پرداخت شد با ایجاد خزانه واحد، درآمد شهرداری تهران هم افزایش پیدا کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha