فایننشیال‌تایمز: موقعیت اوکراین در جبهه شرقی جنگ با روسیه تضعیف‌ شده‌ است

تهران-ایرنا- روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز چاپ لندن، حمله اوکراین به غرب روسیه را موجب تضعیف موقعیت نیروهای اوکراینی در جبهه شرقی جنگ ارزیابی‌کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، روزنامه انگلیسی «فایننشیال تایمز» در گزارشی به نقل از مقامات و کارشناسان نظامی اوکراینی، از شکست‌های نظامی این کشور در جبهه شرقی انتقاد کرد.

براساس این گزارش، استقرار هزاران نظامی اوکراینی در منطقه «کورسک» روسیه، موقعیت کی‌یف را در جبهه دونتسک تضعیف کرده است و نیروهای روس در حال پیشروی در منطقه «کراسنوآرمیسک» هستند و نیروهای اوکراینی را در این منطقه، وادار به عقب نشینی کرده‌اند.

تحلیلگران نظامی اوکراین، وضعیت در کراسنوآرمیسک را یک هرج‌ومرج و شکست نظامی کامل برای ارتش این کشور، اعلام و مقصر آن را نیز تصمیمات مقامات ارشد ارتش عنوان کرده اند.

فایننشیال تایمز نوشت: فقدان نیروی باتجربه در کنار ضعف در تامین مهمات و نبود استحکامات کافی، بر مشکلات اوکراین در جبهه شرقی افزوده است و با تسلیم کراسنوآرمیسک به روس‌ها، روسیه دست برتر را در شرق خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه، وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک را هدف حمله گسترده قرار دادند.

۱۱ هزار و پانصد نفر از ساکنان روس این منطقه در مرز اوکراین، به مناطق مرکزی منتقل شده اند تا از حملات نظامیان اوکراینی در امان باشند.

وزارت دفاع روسیه از کشتن هفت هزار و ۴۵۰ نظامی اوکراینی و نابود کردن ۷۴ تانک اوکراینی در عملیات پاکسازی این منطقه خبر داده است.

اوکراین مدعی شده که ۱۰۰ منطقه مسکونی را در جریان نفوذ به منطقه کورسک روسیه تصرف کرده است. این در حالی است که نیروهای روسیه نیز در منطقه دونتسک در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند.

رئیس جمهوری اوکراین سه‌شنبه گفت که جنگ با روسیه سرانجام به گفت‌وگو منتهی خواهد شد اما کی‌یف در این گفت‌وگوها باید موضعی قوی داشته باشد.

در عین حال، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه گفته که برای رسیدن به هر توافقی، اوکراین باید «واقعیت‌های میدانی» را بپذیرد. بر اساس این دیدگاه، روسیه همچنان کنترل بخش‌های قابل توجهی از چهار منطقه اوکراین از جمله شبه‌جزیره کریمه را در دست خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha