۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85583504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

"او"  در جشنواره بین‌المللی محیط زیست انسانی کانادا پذیرفته شد

اهواز – ایرنا - فیلم‌ "او" ساخته‌ علی حیاتی برای حضور در بخش مسابقه‌ پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «HECFF» کانادا انتخاب شد.

علی حیاتی کارگردان فیلم کوتاه "او" روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این فیلم در شهرستان اهواز و شوشتر ساخته شده و روایت زنی است که بخاطر رهایی شوهرش از زندان تلاش می‌کند و در این میان درگیر اتفاقاتی می‌شود.

در این فیلم کوتاه "لیلا قطب‌الدین"، "فردین ارفع"، "خدیجه بابادی" و "محمد غدیرزاده" ایفای نقش کرده‌اند و "علی حیاتی" به عنوان نویسنده، تدوین‌گر و کارگردان، "رضا تیموری" تصویربردار، "علیرضا شیرالی" صدابردار، "آرش قاسمی" صداگذار، "احمد حیاتی" دستیار کارگردان، "میثم رستگاری" عکاس و "ایوب مروانی‌پور" به عنوان مدیر تولید از دیگر عوامل این فیلم به شمار می‌روند.

جشنواره‌ فیلم مراقبت از محیط زیست انسانی، یک رویداد فرهنگی و هنری در کانادا است که به شکل اختصاصی به موضوع محافظت از محیط زیست انسانی، مسائل حقوق بشر و همچنین به موضوع مراقبت از محیط زیست از طریق هنر سینما اختصاص دارد.

این جشنواره در بخش بین‌المللی به رأی هیات داوران به بهترین فیلم کوتاه داستانی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم پویانمایی و در بخش ملّی‌ به بهترین فیلم کوتاه کانادایی جایزه اهدا خواهد کرد.

فیلم "او" پیش از این نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم‌ نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «INCLUCINE» کلمبیا شده است و در نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Flowers Against Bullets» اتریش، نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «TopShot» لهستان، سیزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Lift-Off Sessions» انگلستان، چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Kalakari» هندوستان، دومین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «South Italy» ایتالیا، دومین جشنواره‌ بین‌المللی دانشجویی فیلم «SWIFF» آمریکا، نخستین جشنواره‌ بین‌المللی فیلم «Bioscope» هندوستان و همچنین در پنجاه‌وهفتمین دوره‌ جشنواره‌ بین‌المللی فیلم مستند و کوتاه «Bilbao» اسپانیا حضور داشته و به نمایش درآمده است. جشنواره‌ «Bilbao» از جمله جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار است که فیلم‌های برتر آن به بخش مسابقه‌ فیلم کوتاه اسکار معرفی می‌شوند.

نخستین دوره‌ این جشنواره‌ بین‌المللی، ۲۶ تا ۲۸ سپتامبر ۲۰۲۴ میلادی مطابق با ۵ تا ۷ مهرماه ۱۴۰۳ هجری‌خورشیدی در تورنتو کانادا برگزار خواهد ‌شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha