۱۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85583568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رقابت‌های جهانی در انتظار سامان قنبری‌زاده موتورسوار بدون اسپانسر دزفول+ فیلم

دزفول-ایرنا- سامان قنبری‌زاده موتورسوار صاحب سبک دزفول که موفق به کسب مقام‌های برتر آسیایی و جهانی شده برای ادامه فعالیت و حضور در رقابت‌های جهانی نیازمند همکاری و حمایت همه جانبه مسوولان است.

انجام حرکاتی زیبا، مهیج و حیرت‌انگیز با موتورسیکلت که جوانان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند، رشته ورزشی سامان قنبری‌زاده یکی از ورزشکاران دزفول است که وقتی نامی از محل اجرای حرکات نمایشی وی برده می‌شود دیگر جایی برای تماشا یافت نمی‌شود.

استقبال بی‌نظیر علاقه مندان برای اجرای نمایش سامان قنبری‌زاده این ورزشکار صاحب سبک به قدری زیاد است که هر ورزشکاری را وجد می‌آورد و برای ادامه فعالیت تشویق می‌کند.

این ورزشکار تنها نماینده ایران در رشته حرکات نمایشی با موتورسیکلت و تنها نماینده ایران است که از حدود ۱۰ سال پیش به صورت حرفه‌ای این رشته ورزشی را دنبال می‌کند؛ از سال ۹۳ کار حرفه‌ای خود را ابتدا با موتور سبک و بدون مربی آغاز کرده و اولین نفری است که خودش بدون مربی وارد این رشته شده است.

برای آموزش به کشورهای مختلف سفر کرده و با یادگیری زبان انگلیسی با مربیان بین المللی ارتباط برقرار کرده است.

رقابت‌های جهانی در انتظار سامان قنبری‌زاده موتورسوار بدون اسپانسور دزفول+ فیلم

با توجه به اینکه موتورسیکلت جنگنده خیابانی در سطح دنیا تولید نمی‌شود از ۱۰ سال پیش، تحت تاثیر موتورسواری در فضای مجازی یک موتورسیکلت با جوشکاری و برشکاری طراحی و ساخته و بدون مربی شروع به تمرین کرده است.

وی که موفق به کسب مقام‌هایی در سال‌های ۲۰۱۶, ۲۰۱۵، ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در سطح آسیا، خاورمیانه و دنیا شده است در آخرین رقابتش در مسابقات جهانی چک در بین ۴۲ شرکت‌کننده مقام پنجم را از آن خود کرد.

اگرچه برای شرکت در مسابقات از جان مایه گذاشته و هزینه‌های زیادی متقبل شده ولی عشق به این ورزش این ورزشکار صاحب سبک را از ادامه فعالیت منصرف نکرده است.

سال گذشته با وجود پیگیری‌های فراوان برای گرفتن ویزا موفق نشد در مسابقات ۲۰۲۴ ایتالیا حاضر شود.

ورزشکار صاحب سبک دزفول حامی مالی ندارد

با وجود علاقه فراوان مردم به این رشته ورزشی و نمایش‌هایی که مملو از جمعیت جوانان علاقه‌مند است این ورزشکار از حامی مالی به صورت تمام و کمال محروم است البته حامی مالی مقطعی داشته ولی جوابگوی هزینه‌های این ورزشکار خوش ذوق نبوده است.

این در حالی است که ورزشکارانی با علاقه‌مندان گسترده باید از حمایت‌های مالی لازم برخوردار و دغدغه‌ای برای تامین هزینه‌ها نداشته باشند چرا که این ورزش یکی از سه ورزش پرهزینه دنیا محسوب می‌شود.

علاوه بر حمایت‌های مالی، این ورزشکار دزفولی برای گرفتن ویزا برای حضور در مسابقات و تردد موتورسیکلت خود نیازمند حمایت مسوولان است.

مشکلات این ورزشکار دزفول وی را مجبور کرده دست به دامان رسانه‌ها شود و با حضور در دفتر ایرنای دزفول(شمال خوزستان) مشکلات خود را مطرح کند.

به گفته قنبری‌زاده، نیاز است فدراسیون مربوطه همکاری و حمایت لازم را برای گرفتن ویزا و تردد موتورسیکلت داشته باشد.

وی که از ۱۰ سال پیش با وجود هزینه‌های سرسام‌آور این ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند خواستار حمایت مالی شرکت‌های خصوصی از ورزشکاران شده و قول می‌دهد در صورت حمایت جزو سه نفر برتر جهان در این رشته پرهیجان شود.

این ورزشکار می‌گوید: این رشته یکی از رشته‌های پرهزینه دنیا است و تامین مخارج از توان ورزشکار خارج است؛ وی ماهانه برای تمرین چهار حلقه لاستیک برای موتورسیکلت ۶۰۰ سی سی با عنوان جهانی جنگنده خیابانی نیاز دارد و در هفته مجبور است ۱۸۰ میلیون ریال هزینه کند تا بتواند ورزش موردعلاقه‌اش را ادامه دهد.

این ورزشکار که سال گذشته قصد داشته در مسابقات بدلکاری با موتورسیکلت ایتالیا حاضر شود ۹ ماه برای گرفتن ویزا تلاش کرده است ولی در آخر نیز پس از نامه‌نگاری‌های فراوان با شورای برون مرزی موفق به شرکت در مسابقات نشد.

حضور در مسابقات بین المللی نیازمند پیگیری مسوولان ملی است

قنبری‌زاده ادامه می‌دهد: حضور در مسابقات بین المللی و جهانی نیازمند پیگیری مسوولان ملی است تا بتوان از این ظرفیت به درستی استفاده کرد و در سطح جهانی به رقابت پرداخت.

حمل موتورسیکلت ویژه این مسابقات به نام جنگنده خیابانی به کشورهای دیگر یکی از مهمترین دغدغه‌های این ورزشکار صاحب نام دزفولی است که باید از طریق وزارت ورزش و جوانان پیگیری و حل شود تا این ورزشکار صاحب نام بتواند در مسابقات جهانی حضور یابد.

ورزشکار صاحب سبک دزفولی پیست تمرین ندارد

قنبری‌زاده با بیان مشکلاتش هنگام تمرین می‌گوید زمین تمرینش بخشی از محوطه پارک دولت دزفول است که استاندارد لازم را ندارد و با توجه به تردد شهروندان و حضور گردشگران اجرای حرکات نمایشی با موتورسیکلت را برایش مشکل می‌کند.

او که تنها ورزشکار این رشته در ایران است، با ارائه پیشنهادی برای حل این مشکل می‌افزاید: زمینی پشت وسایل بازی پارک دولت وجود دارد که می‌توان با همکاری شهرداری و آسفالت آن در این مکان تمرین کرد تا مشکلی برای همشهریان و گردشگران ایجاد نشود.

پرداخت هزینه بالای سه میلیارد ریال برای شرکت در یک مسابقه بین المللی این ورزشکار دزفولی را مجبور به فروش خودروی شخصی‌اش کرد تا تا بتواند هزینه را پرداخت و در سطح جهانی دیده شود.

وی ضمن انتقاد از عملی نشدن وعده برخی مسوولان برای جوایزی که طی سال‌های گذشته قول داده بودند، می گوید: استقبال جوانان از این ورزش بالا است و بخشی از هزینه‌ها با آموزش به علاقه‌مندان تامین می‌شود ولی واقعیت این است که این موارد جوابگوی هزینه‌های این رشته ورزشی نیست.

این ورزشکار دزفولی خواستار حمایت وزارت ورزش و جوانان برای اعزام به مسابقات جهانی است و از مسوولان تقاضا دارد مکانی برای تمرین و اجرای حرکات نمایشی در اختیارش قرار دهند.

استقبال افزون بر ۳۰ هزار علاقه‌مند برای اجرای نمایش این ورزشکار دزفولی در یک اجرا، ظرفیتی است که می‌توان از آن به بهترین نحو استفاده و ضمن تشویق این ورزشکار صاحب سبک، اوقاتی خوش و لذت بخش برای جوانان فراهم کرد.

اخذ ویزا، تامین هزینه‌ها و تردد موتورسیکلت از چالش‌های اصلی قنبری زاده

تیرماه سال آینده مسابقات جهانی آلمان برگزار می‌شود ولی قنبری‌زاده دغدغه اخذ ویزا، تامین هزینه‌ها و حمل موتورسیکلت خود را دارد و ممکن است مانند سایر مسابقات با رفع نشدن این مشکلات از حضور در این رقابت‌ها نیز باز بماند.

وی خواستار حمایت کمیته ملی المپیک برای صدور ویزای این مسابقات است و می‌گوید: متاسفانه عنوان این ورزش در کمیته ملی المپیک تعریف نشده این در حالی است که کشورهای دیگر هیچ مشکلی در این خصوص ندارند.

رقابت‌های جهانی در انتظار سامان قنبری‌زاده موتورسوار بدون اسپانسور دزفول+ فیلمرقابت‌های جهانی در انتظار سامان قنبری‌زاده موتورسوار بدون اسپانسور دزفول+ فیلم

توصیه به جوانان علاقه‌مند رشته حرکات نمایشی با موتورسیکلت جنگنده خیابانی

قنبری‌زاده ضمن توصیه به ورزشکاران و جوانان علاقه مند به این رشته ورزشی برای تمرین در مکان‌های امن و با ایمنی بالا و همچنین استفاده از کلاه ایمنی، حوادث پیش آمده برای خود در جریان تمریانتش را یادآور می‌شود که به دلیل داشتن کلاه ایمنی و رعایت نکات ایمنی مشکل خاصی برایش ایجاد نشده است.

وی همچنین از علاقه‌مندان این رشته می‌خواهد در مکان‌هایی که خودرو زیاد است، تمرین نکنند تا دچار حادثه نشوند ضمن اینکه امیدوار است محلی برای تمرین و آموزش جوانان در دزفول در نظر گرفته شود تا جوانان بتوانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

برای پیگیری مشکلات این ورزشکار دزفولی موضوع را از طریق رییس اداره ورزش و جوانان دزفول جویا شدیم؛ خادمعلی تهذیبی در این خصوص می‌گوید: حضور هر ورزشکار در عرصه‌های مختلف ملی و بین المللی در هر رشته ورزشی باید از طریق ورزشکار یا هیات ورزشی موردنظر به اداره ورزش و جوانان اطلاع‌رسانی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون موفق به دیدار قنبری زاده از نزدیک نشده است، ادامه می‌دهد: در اداره ورزش وجوانان دزفول به روی همه ورزشکاران باز است و مسوولان این شهرستان در حد توان تلاش خود را برای حل مشکل ورزشکاران به کار خواهند گرفت.

رقابت‌های جهانی در انتظار سامان قنبری‌زاده موتورسوار بدون اسپانسور دزفول+ فیلم

به نظر می‌رسد ناهماهنگی‌هایی درخصوص حضور ورزشکاران در مسابقات ملی و جهانی وجود دارد که نیاز است از طریق مسوولان ملی پیگیری شود.

انتظار می‌رود مسوولان مربوطه از حمایت ورزشکاران دریغ نکرده و برای توسعه ورزش در بین جوانان و مطرح شدن جوانان و ورزشکاران صاحب سبکی چون سامان قنبری‌زاده اهتمام بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha