کاهش یک درصدی اعمال قانون در تهران با افزایش نرخ جرایم رانندگی

تهران بزرگ - ایرنا - معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور پایتخت گفت: آمار اعمال قانون تخلفات رانندگی در معابر پایتخت بعد از افزایش نرخ جرائم که حدود ۲ ماه است اجرایی شده در مقایسه با زمان مشابه قبل از طرح، یک درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ فیروز کشیر روز شنبه در گفت وگویی اظهار کرد: بیش از هشت میلیون فقره جریمه اعمال قانون از ابتدای امسال تاکنون در شهر انجام شده که از ۱۶ تیر ماه این جریمه‌ها براساس مبالغ جدید است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۳۰۰ هزار فقره از این اعمال قانون‌ها فقط مربوط به توقف خودروها در محل مطلقا ممنوع است، افزود: این میزان بیش از ۱۶ درصد از تخلفات رانندگی پایتخت را به خود اختصاص داده است.

به گفته سرهنگ کشیر، تجاوز از سرعت غیرمجاز هم بیش از پنج درصد تخلفات را تشکیل می‌دهد و سه درصد از اعمال قانون‌ها در تهران هم مربوط به استفاده از تلفن همراه حین رانندگی است.

وی با اشاره به اجرای مستمر طرح ۱۰ و برخورد با موتورسواران متخلف هم گفت: در مورد کلاه ایمنی به هیچ عنوان از موضع خود کوتاه نمی‌آییم و موتورسواران باید حتما از کلاه ایمنی استفاده کنند چرا که با جان راننده در ارتباط است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha