صعود ۱۴ پله ای تنیس کرمانشاه در کشور

۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۰۷
کد خبر: 85583690
صعود ۱۴ پله ای تنیس کرمانشاه در کشور

کرمانشاه - ایرنا - رییس هیات تنیس استان کرمانشاه گفت: رتبه تنیس این استان با ۱۴ پله صعود هم اکنون به رتبه سیزدهم در کشور ارتقا یافته است.

به گزارش ایرنا؛ محمدعلی زرندی روز شنبه در یک نشست خبری با اعلام این خبر افزود: تنیس استان کرمانشاه در سال های گذشته دارای رتبه ۲۷ بود که با اقدامات انجام شده طی سال های اخیر در افزایش تعداد بازیکنان بیمه شده، توجه به سنین پایه و توسعه زیرساخت های لازم هم اکنون به ۱۳ ارتقا یافته و بدون شک در سال های آتی این رتبه بالاتر هم خواهد رفت.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۶۵۰ ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در استان در این رشته در حال فعالیت هستند که تاکنون حضور این تعداد ورزشکار در این رشته سابقه نداشته است که یکی از دلایل آن وارد کردن این رشته در مدارس و مراکز آموزش عالی و توسعه زیرساخت های این رشته به ویژه در بخش خصوصی بوده است.

رشته تنیس در این استان نیازمند یک نگاه همگانی است

رییس هیات تنیس استان کرمانشاه با بیان اینکه رشته تنیس در این استان نیازمند یک نگاه همگانی است که باید همانند سایر رشته ها وارد مدارس شود گفت: باید این رشته را در سطح جامعه و به ویژه مدارس به خوبی معرفی کرد تا از حالت گمنامی خارج شده و مردم به طرف آن گرایش پیدا کنند.

وی تاکید کرد: تاکنون چندین بار تفاهمنامه های مختلفی را با روسا و مدیران آموزش و پرورش برای معرفی این رشته در مدارس منعقد کرده ایم که متاسفانه به نتیجه نرسیده است و یکی از دلایل آن این است که این رشته باید جزو رشته های تعریف شده در آموزش و پرورش قرار بگیرد.

صعود ۱۴ پله ای تنیس کرمانشاه در کشور

فعالیت تنها ۳ هیات شهرستانی در رشته تنیس

زرندی یکی از عوارض ناشناخته ماندن این رشته در استان را فعال نبودن هیات های شهرستان ها عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر تنها در شهرستان های صحنه، کنگاور و جوانرود این رشته دارای هیات بوده و به دلیل آنکه در سایر شهرستان ها به ویژه در غرب استان به دلیل آنکه در گذشته هیچ اقدامی برای معرفی این رشته انجام نشده است افراد آشنا به رشته های راکتی نیز وجود ندارد از اینرو موفق به فعال کردن هیات در سایر شهرستان ها نشده ایم.

وی با اشاره به وجود کمیته های مختلفی در هیات تنیس استان از راه اندازی کمیته امور شهرستان ها خبر داد و افزود: با فعال شدن این کمیته در تلاش هستیم تا رشته تنیس را در تمام نقاط استان معرفی و فعال سازیم هرچند که ۲ شهرستان جدید نیز متقاضی تاسیس هیات تنیس شده اند.

رییس هیات تنیس استان کرمانشاه یکی از عمده مشکلات این رشته در استان را نبود زمین کافی عنوان کرد و افزود: ایجاد یک زمین استاندارد برای این رشته ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که ایجاد آن برای هیات تنیس استان امری بسیار دشوار است.

فعالیت ۲۰ مربی درجه سه در استان

وی اضافه کرد: هرچند که هم اکنون ۶ باشگاه خصوصی در شهر کرمانشاه در حال فعالیت هستند که دارای زمین های خوبی نیز هستند ولی برای افزایش زمین های تنیس در تمامی شهرستان ها نیازمند همکاری همه ادارات ورزش و جوانان استان هستیم.

زرندی همچنین به افزایش تعداد مربیان درجه سه در این رشته اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده هر ساله به تعداد مربیان درجه سه این رشته در استان افزوده می‌شود به طوری که در حال حاضر نیز ۲۰ مربی آقا و خانم در استان فعال هستند.

صعود ۱۴ پله ای تنیس کرمانشاه در کشور

وی استقبال خوب بانوان از این رشته را مایه امیدواری دانست و یادآور شد: یکی از دلایل این استقبال امکانات خوبی است که برای فعالیت آنها وجود دارد به طوری که حدود ۵۰ درصد از ورزشکاران سازمان یافته این رشته در استان را بانوان تشکیل می دهند ضمن آنکه از مجموع ۲۰ نفر مربیان درجه سه استان نیز ۹ نفر جزو بانوان هستند.

کرمانشاه از هیات های فعال کشور در طرح GTI

رییس هیات تنیس استان کرمانشاه ادامه داد: این استان هم اکنون جزو چهار هیات تنیس فعال کشور در طرح جهانی "جی تی آی" (استعدادیابی) است و از جایگاه ویژه ای در فدراسیون در اجرای آن برخوردار است.

وی افزود: از مجموع ۳۱ استان و ۳۴ هیات در کشور تنها ۱۶ استان در این طرح فعال هستند که در بین آنها کرمانشاه یکی از فعالترین هیات ها است.

زرندی همچنین از جذب یک روانشاس بالینی در این هیات خبر داد و گفت: با توجه به مسائل روحی و روانی ورزشکاران این رشته به ویژه در کوران رقابت ها این هیات توانست از حضور یک روانشناس بالینی که به صورت کاملا رایگان با ورزشکاران با استعداد و خانواده‌های آنها در راستای کاهش استرس و بالا بردن اعتماد به نفس آنها فعالیت دارد هم اکنون استفاده کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha