برداشت غیرقانونی ۱.۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در اصفهان متوقف شد
عکس تزیینی است

اصفهان - ایرنا - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از توقف برداشت غیرقانونی ۱.۶ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی در استان در پی پُر کردن ۳۱۴ چاه غیرمجاز از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، روز شنبه به نقل از احمدرضا صادقی افزود: از طرف دیگر ۹۸۴ پروانه چاه مجاز را نیز در این مدت اصلاح و تعدیل کردیم.

وی حجم آب صرفه‌جویی شده از محل اصلاح و تعدیل پروانه‌ها چاه‌های مجاز استان در سالجاری را حدود ۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: امسال همچنین به منظور کنترل برداشت چاه‌های مجاز، ۶۲۵ ابزار اندازه گیری هوشمند بر روی چاه‌های بهره‌برداری در استان نصب شد.

صادقی تصریح کرد: مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی، اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی است که توسط دفتر حفاظت منابع آب زیرزمینی شرکت آب منطقه‌ای پیگیری و اجرا می‌شود.

وی گفت: تجهیزات مکان‌یاب(GPS) روی همه دستگاه‌های حفاری استان نصب شده است و نظارت بر این دستگاه‌ها بصورت مستمر انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار منتشر شده، سالانه سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های استان اصفهان بصورت مُجاز و غیرمجاز استخراج می‌شود؛ ۳.۳ میلیارد مترمکعب از این میزان مربوط به چاه‌های مجاز و ۳۷۰ میلیون مترمکعب نیز از چاه‌های غیرمجاز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha