۱۰ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۲۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85583990
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قتل در عروسی و مقابله با زمین‌خواری یک‌ونیم هکتاری در مهدیشهر

سمنان - ایرنا - پلیس استان سمنان از دستگیری عامل قتل در یک عروسی و آزادسازی ۱۵ هزار مترمربع زمین کشاورزی در مهدیشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری قاتل تبعه خارجی خبر داد که چندی پیش در مراسم عروسی، هموطن خود را به قتل رسانده بود.

سردار جلیل موقوفه‌ئی روز شنبه به رسانه‌ها گفت: حدود ۲ ماه پیش در جریان مراسم عروسی، یک تبعه خارجی با ۲ نفر از هموطنان خود درگیر و با یک قبضه چاقو آنان را مجروح کرد و از محل متواری شد.

وی با اشاره به مرگ یکی از مجروحان حادثه جوان ۲۳ ساله در بیمارستان به علت جراحات وارده، ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی از همان لحظات ابتدایی نسبت به بررسی موضوع و مشخصات و محل اقامت قاتل اقدامات قانونی خود را آغاز کردند.

وی از شناسایی محل تردد و مخفیگاه متهم در شهرهای تهران و کرج برای دستگیری قاتل خبر داد و افزود: سرانجام با پیگیری‌های فنی و اطلاعاتی، ماموران قاتل را در شهر کرج طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

قتل در عروسی و مقابله با زمین‌خواری یک‌ونیم هکتاری در مهدیشهر

فرمانده انتظامی استان سمنان، انگیزه قاتل را طبق اظهاراتش، اختلافات شخصی با مقتول عنوان و تاکید کرد: پلیس شبانه‌روزی برای امنیت مردم گام برمی‌دارد و تامین امنیت و آرامش روانی شهروندان را وظیفه اصلی خود می‌داند.

آزادسازی یک‌ونیم هکتاری زمین کشاورزی

فرمانده انتظامی مهدیشهر نیز از آزادسازی ۱۵ هزار متر مربع اراضی کشاورزی در اطراف بخش شهمیرزاد خبر داد.

سرهنگ مهدی شهاب‌الدین افزود: یکی از ماموریت های مهم و مستمر این فرماندهی اجرای احکام مربوط به ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی بدون مجوز قانونی است.

وی افزود: ماموران انتظامی بخش شهمیرزاد با انجام اقدام‌های اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی زمین‌های کشاورزی که با تغییر کاربری غیرمجاز از سوی افراد سودجو دیوارکشی شده بود، شناسایی کردند.

این مسوول یادآور شد: قلع و قمع و تخریب ۱۰۰ متر دیوارکشی تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در بیش از ۱۵ هزار متر مربع از اراضی روستاهای اطراف شهمیرزاد که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان ساخته و دیوارکشی شده بود، با حکم مقام قضایی انجام شد.

وی تصریح کرد: این تخریب با حضور دستگاه‌های متولی از جمله اداره راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و با حضور ماموران پلیس بدون هیچ گونه رخدادی به اتمام رسید.

فرمانده انتظامی مهدیشهر با تاکید بر اینکه پلیس در برخورد با اقدام‌های غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز هیچ گونه چشم‌پوشی نخواهد داشت، از مردم خواست برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان مالی، قبل از هرگونه اقدام عمرانی، نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از ادارات مربوطه اقدام و پس از دریافت مجوزهای قانونی نسبت به ساخت و ساز اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha