محیط‌بانان خراسان رضوی آموزش دفاع شخصی دیدند

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: دوره آموزشی ضمن خدمت دفاع شخصی و آمادگی جسمانی، ویژه محیط‌بانان و فرماندهان یگان حفاظت استان برگزار شد.

مهدی اله‌پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دوره به صورت منطقه ای در جنوب و مرکز استان به مدت ۲ روز در شهرستان تربت حیدریه و در منطقه غرب استان نیز به میزبانی شهرستان نیشابور، با حضور مدرسان و مربیان رسمی و مورد تایید هیات ورزش های رزمی استان برپا شد.

وی اظهار کرد: با هدف حفظ آمادگی جسمانی و آموزش فنون دفاع شخصی در زمان مقابله با متخلفان شکار و صید، که البته به همت نیروهای پرتلاش یگان و با رصد و پایش عرصه های طبیعی، نقطه امنی برای آنان وجود ندارد، آموزش های لازم در خصوص استفاده از وسایل و ابزار دفاع شخصی و تجهیزات سازمانی به محیط‌بانان داده شد.

وی بر اهمیت سلامت و توان جسمی محیط بانان در راستای انجام وظایف سازمانی تاکید و بیان کرد: با فراگیری آموزش‌های مناسب به آنان، سعی داریم تا محیط‌بانان همیشه در بهترین شرایط جسمانی باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی افزود: از جمله سرفصل‌های تئوری و عملی این دوره تخصصی، آشنایی با نقاط حساس و ضربه زننده، آشنایی با انواع سلاح های سرد، دفاع شخصی تخصصی کاربردی، نحوه هدایت متهم، جلب و زمین گیر کردن حریف، اصول دفاع در درگیری خیابانی، روانشناسی دفاع شخصی، کنترل و مدیریت خشم و مدیریت بحران در حملات بود.

در سالیان پیش محیط بانان منطقه شمال استان در شهرستان درگز آموزش های دفاع شخصی را دیده بودند و با آموزش های اخیر، کلیه محیط بانان و فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست و محیط بانان جدیدالاستخدام از این آموزش‌ها برخوردار شده اند.

۲۰ درصد گستره ۱۱۷ هزار و ۷۶۹ کیلومتر مربعی خراسان رضوی زیر پوشش حراستی اداره‌ کل حفاظت محیط زیست این استان است.

مساحت زیستگاه‌های طبیعی وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکارممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکارممنوع است.

حدود ۸۰ گونه پستاندار، ۲۸۵ گونه پرنده، ۲ گونه دوزیست، ۶۸ گونه خزنده و ۲۴ گونه ماهی در طبیعت خراسان رضوی زیست می‌کنند.

گونه‌های شاخص حیات وحش این استان شامل بز وحشی، قوچ، گوسفند وحشی، آهو، پلنگ، یوزپلنگ، گرگ، کفتار و انواع پرندگان از جمله پرندگان شکاری، هوبره و کبک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha