نانوایی‌های قم موظف به نصب بنر و توضیح نحوه فعالیت واحد خود هستند

قم - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی قم گفت: نانوایی‌های استان موظف به نصب بنر هم‌شکل در واحد و ارائه توضیحات لازم در خصوص نحوه فعالیت خود همچون ساعت کاری، تاریخ تعطیلات ماهیانه و سایر موارد مورد نیاز مراجعان هستند.

سعید محمدی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن اشاره به اینکه مردم باید به صورت کامل از نحوه فعالیت واحدهای نانوایی استان مطلع باشند،‌ تاکید کرد: در صورت عدم نصب بنر یاد شده و مطلع نبودن مراجعان از نحوه فعالیت واحد نانوایی، تخلف صورت گرفته و بازرسان اداره کل غله و حدمات بازرگانی و اتحادیه نانوایان با آن برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به این که نان مهمترین محصول خوراکی بر سر سفره مردم به‌شمار می‌آید و نیاز است که همواره در دسترس باشد، افزود: در همین راستا نانوایی‌های استان موظف به فعالیت در تمامی روزهای ماه به غیر از روزهای تعطیلی اعلام شده، برای تامین نیاز مردم به نان مصرفی خود هستند.

گفتنی است گندم مورد نیاز استان قم در سیلوی بِتُنی ۱۱۰هزار تُنی شهید آصف نخعی که در جنوب غربی شهر قم در محور قم ـ سلفچگان قرار دارد، ذخیره می‌شود؛ این سیلو از امکانات و تجهیزات کامل تخلیه و بارگیری گندم برخوردار است.

آزمایش‌های انجام شده توسط نهادهای نظارتی همچون اداره کل استاندارد نشان می‌دهد آرد توزیع شده در میان نانوایی‌های استان از کیفیت لازم برخوردار است و در ادامه نانوایان عزیز قمی نیز تلاش می‌کنند با مهارت بالای خود، نان با کیفیتی را به دست مردم برسانند، به نحوی که مسئولان حوزه آرد و نان قم بیان می‌کنند نان های تولید شده در این استان به‌خصوص نان سنگک از بهترین نان‌های کشور است.

به طور کلی حدود ۹۰۰ نانوایی در سطح شهر و مناطق مختلف استان قم فعال است و نانوایان در این استان انواع نان های مورد علاقه مردم را تولید می‌کنند. پنج کارخانه تولید آرد نیز در قم فعال است و میزان آرد مصرفی نانوایی‌ها در این استان در هر ماه بیش از ۱۰ هزار تُن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha