انجام پروازهای اربعین بدون کنسلی، اعتراض یا مسافر جامانده از فرودگاه امام(ره)

تهران- ایرنا- مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: با اینکه انجام ۷۰ درصد پروازهای اربعین از ترمینال سلام فرودگاه امام پیش‌بینی شده بود، اما پرواز کنسلی، اعتراض یا مسافر جامانده نداشتیم و به‌جز چند تاخیر بالای سه ساعت در پرواز که مشکل از سمت فرودگاه نجف بود، اتفاق خاصی را در این زمینه شاهد نبودیم.

«سعید چلندری» امروز (شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: پیش از آغاز عملیات پروازی اربعین امسال، پیش بینی شده بود ۷۰ درصد اعزام‌ها از ترمینال سلام (عمود صفر) فرودگاه امام خمینی(ره) انجام شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی فضای پارک ۱۷ هزار دستگاه خودرو در ترمینال سلام، خاطرنشان‌کرد: این ظرفیت تا ۱۴ هزار دستگاه پر شد و در مجموع در بازه اربعین (از ۲۴ مرداد تا نهم شهریور) ۱۳۰ هزار دستگاه خودرو وارد این پارکینگ یا از آن خارج شد که به صورت رایگان خدمات دریافت کردند.

چلندری به مسافت حدود ۷۰ متری محل پارکینگ خودروها تا ترمینال سلام اشاره کرد که تداعی کننده حال و هوای پیاده‌روی اربعین بود و گفت: در مجموع ۲۵ موکب در بخش‌های مختلف ترمینال سلام پیش‌بینی شد که حتی با غذای گرم از زائران پذیرایی می‌کرد.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) ادامه داد: در مجموع عملیات اربعین امسال با رضایتمندی بالای ۹۸ درصدی زائران همراه بود و گرچه بازه زمانی پیش بینی شده تا نهم شهریور ماه اعلام شد، اما تا پایان ماه صفر به این عملیات ادامه خواهیم داد.

وی اظهار داشت: اکنون روزانه ۲۰۰ پرواز غیر زیارتی و به طور متوسط ۱۰۰ پرواز زیارتی از فرودگاه امام(ره) انجام می‌شود و با توجه به انجام پروازهای بدنه متوسط و پهن‌پیکر در فرودگاه امام، باید گفت تعداد زیادی زائر از این فرودگاه جابه‌جا شدند.

چلندری خاطرنشان‌کرد: امروز با وجود اینکه اوج سفرهای تابستانی را نیز هنوز در پیش رو داریم، فرودگاه و شهر فرودگاهی امام خمینی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و تا پایان ماه صفر آماده خدمات رسانی به زائران امام حسین(ع) و زائران علی بن موسی الرضا(ع) هستیم.

به گزارش ایرنا، در حالی که در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰۰ هزار نفر با پروازهای رفت و برگشت به عتبات اعزام شده بودند، این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۲۵۰ هزار نفر و در سال گذشته به ۴۵۰ هزار نفر رسید و در سال جاری با ثبت سفر بیش از نیم میلیون زائر، رکورد جدیدی ثبت شد.

عملیات پروازهای اربعین ۱۴۰۳ با رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه بود و ۵۲۸ هزار و ۸۲۸ زائر توسط چهار هزار و ۱۷۴ پرواز از ۳۴ فرودگاه کشور جابه‌جا شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha