استاندار سمنان: تبیین شاخص‌های محور مقاومت از اهداف «نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» است

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان گفت: تبیین شاخصه‌های محور مقاومت و معرفی افرادی که غریبانه و شجاعانه به شهادت رسیدند، از جمله اهداف برگزاری «نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» در شهر دامغان این استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز شنبه در نشست با اصحاب رسانه به منظور تشریح برنامه‌های «نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» در سالن همایش غدیر استانداری افزود: برنامه‌هایی از نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت پیش از این در کشورهای سوریه و هندوستان برگزار شد و سیزدهم شهریور و در شب شهادت امام رضا(ع) در دامغان استان سمنان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: رییس جمهور چندین مرحله حمایت از مردم غزه و محکومیت رژیم جنایتکار صهیونیستی را اعلام کردند.

استاندار سمنان گفت: نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت از لحاظ برگزاری پس از عملیات طوفان‌الاقصی و آنچه در غزه می‌گذرد، اهمیت زیادی دارد.

استاندار سمنان: تبیین شاخص‌های محور مقاومت از اهداف «نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت» است

به گفته وی، شهید حسین امیرعبداللهیان فرزند استان سمنان و دیپلمات انقلابی، از تلاشگران برگزاری مجاهدان در غربت طی سال‌های گذشته بود و امسال سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه حضور در این اجلاسیه را وعده دادند.

وی اظهار کرد: نمایندگانی از بیش از ۶ کشور در اجلاسیه مجاهدان در غربت در سوریه حضور داشتند.

استاندار سمنان از رسانه‌ها خواست در انعکاس خبری مطلوب نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت بیش از پیش همراهی کنند.

رونمایی از سردیس شهید امیرعبداللهیان

دبیر نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت گفت: برگزاری این اجلاسیه سه‌شنبه سیزدهم شهریور ۱۴۰۳ در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه دامغان برنامه‌ریزی شده است.

محمد سالاریان افزود: آیین رونمایی از سردیس و آرامگاه نمادین شهید امیرعبداللهیان در فردوس رضا دامغان از جمله برنامه‌های جانبی نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت است.

وی ادامه داد: توزیع ۸۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان و کمک به خانواده‌ها از جمله زینبیون که در دفاع از حرم همراهی کردند، از جمله برنامه‌های جانبی مجاهدان در غربت در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: حضور تشکل‌های مردمی حمایت از فلسطین از سراسر جهان در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت از جمله مهمانان اجلاسیه مجاهدان در غربت است.

به گفته وی، سردار رادان فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سعید اوحدی‌ رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سفیران کشورهای عراق، سوریه و یمن در ایران و حسین اکبری سفیر ایران در سوریه از جمله مهمانان این اجلاسیه در دامغان هستند.

دبیر نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت گفت: مهمانانی از ۲۶ کشور جهان در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت حضور خواهند یافت.

روستای عبدیا در شهرستان دامغان استان سمنان خاستگاه رویدادی به نام «مجاهدان در غربت» بود که سال‌ها بعد به «اجلاسیه مجاهدان در غربت» ارتقا یافت و مسوولان و نمایندگانی از کشورهای مسلمان و حامی مقاومت در آن حضور می‌یابند.

شهید حسین امیرعبداللهیان از اهالی شهرستان دامغان و وزیر امور خارجه دولت سیزدهم که به همراه آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حادثه بالگرد به شهادت رسید، سال‌ها دبیر این اجلاسیه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha