رینوتکس۲۰۲۴ تبریز با همکاری دانشگاه‌های آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

تبریز- ایرنا- رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: امسال نمایشگاه رینوتکس۲۰۲۴ (ربع رشیدی) تبریر با شیوه متفاوت و همفکری، همکاری و ظرفیت‌ دانشگاه‌ها خواهد بود و مسئولیت برگزاری برعهده روسای دانشگاه‌ها است.

به گزارش ایرنا، سعید جعفری راد شنبه در نشست خبری، با اشاره به اینکه سال گذشته برخی از دانشگاه‌های مهم استان در نمایشگاه ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۴) حضور نداشتند، اظهار کرد: امسال مسئولیت برگزاری این نمایشگاه برعهده دانشگاه‌ها بوده و هدف از این اقدام، ارتقای هم افزایی بین دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: برگزاری رویدادها در نمایشگاه رینوتکس۲۰۲۴ نیز برعهده پارک علم و فناوری است.

وی با اشاره به برگزاری رویدادهای سرمایه گذاری فولادی شو و تا ثریا در ۲ سال گذشته، گفت: ۲۸ شهریورماه امسال نیز یک رویداد سرمایه گذاری در حوزه زنجیره ارزش قطعه سازی و ماشین آلات در استان برگزار می‌شود.

رینوتکس۲۰۲۴ تبریز با همکاری دانشگاه‌های آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

صادرات ۱۳ میلیون دلاری محصولات دانش بنیان آذربایجان شرقی

جعفری راد با اشاره به وضعیت صادرات شرکت‌های دانش بنیان استان، گفت: نرخ صادرات محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان از ۲.۷ میلیون دلار از سال ۱۴۰۰ به ۱۳ میلیون دلار در سال ۱۴۰۳ و فروش داخلی از ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۵۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی افزود: عمده محصولات صادراتی شرکت‌های دانش بنیان استان شامل قیرهای رنگی، انواع لامپ‌های لیزری و کنتور آبی هوشمند است.

وی ادامه داد: مسیر رمپ دسترسی به مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری استان از آزادراه تبریز به سهند آماده شده و به زودی به بهره برداری می‌رسد، این پروژه یادگاری از شهید رحمتی بوده و با حضورشان باعث تسریع این پروژه شدند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از افزوده شدن ۳۶ هکتار به مجتمع عصر انقلاب پارک برای احداث شهرک‌های جدید مثل هوش مصنوعی و اینترنت اشیا خبر داد و اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان با ۳۶۵ شرکت دانش بنیان دا ای رتبه پنجم در کشور بوده که عمده آن‌ها در حوزه قطعه سازی و ماشین آلات فعال هستند.

وی، انتخاب پارک علم و فناوری به عنوان دبیرخانه زنجیره ارزش راهبردی توسعه، کسب رتبه سوم در حوزه تعاملات علمی و بین المللی، افتتاح اولین مرکز نوآوی قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته با رویکرد انرژی استان و حضور در نمایشگاه‌های مختلفی چون ایران اکسپو و نفت و گاز را ازجمله فعالیت‌های این پارک عنوان کرد.

رینوتکس۲۰۲۴ تبریز با همکاری دانشگاه‌های آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

فعالیت ۲۴ مرکز رشد شهرستانی

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ مرکز رشد شهرستانی در سطح استان از همکاری پارک علم و فناوری استان با پارک‌های سایر استان‌ها و شرکت‌های نفت و گاز برجسته کشور خبر داد.

جعفری راد با اشاره به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا با مشارکت بخش خصوصی، افزود: حلقه‌های پایانی زنجیره تولید، فروش در بازارهای داخلی و خارجی است از این رو با خانه نوآوری و فناوری ایران در مسکو ارتباط گرفتیم و هر کسی که در استان قدرت تولید داشته باشد، بازار روسیه آماده صادرات محصولات و فراورده‌ها آن‌ها است.

وی تاکید کرد: روسیه، طالب هر محصولی است که در ایران تولید می‌شود زیرا هم کیفیت محصولات ایرانی را می‌پسندند و هم قیمت رقابتی ایران در مقایسه با چین برایشان به صرفه تر است.

رینوتکس۲۰۲۴ تبریز با همکاری دانشگاه‌های آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

حضور کمرنگ بانوان آذربایجان شرقی در عرصه فناوری

وی همچنین از کم بودن حضور بانوان در عرصه فناوری خبر داد و گفت: نسبت بانوان فناور به آقایان در شرکت‌های دانش بنیان سطح استان کم و شاید در حدود ۱۰ درصد است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: مردم و به خصوص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی اطلاعی از خدمات پارک علم و فناوری برای حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان ندارند از این رو برنامه‌هایی چون تور فناورانه برای دانشجویان را جهت آشنایی با این خدمات برگزار می‌کنیم.

وی همچنین در خصوص موضوع بسته شدن خانه خلاق تبریز، افزود: این خانه تعطیل نشده بلکه به سه مرکز تخصصی تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha